vineri, 29 martie, 2024

12 dintre cele mai importante sfaturi de organizare

Distribuie:

Publicat:

Organizarea nu se numește magia care schimbă viața degeaba. Fie că sunteți prinși în nebunia Marie Kondo sau pur și simplu aveți nevoie de câteva soluții de eliminare a dezordinii înainte de sosirea oaspeților, urmați aceste sfaturi de organizare aprobate de experți pentru a aborda dezordinea din fiecare parte a casei dumneavoastră.

Există lucruri pe care le puteți face în spații de diferite forme și dimensiuni, pentru a fi mai organizate: camerele cele mai vizitate (dormitoare, băi și bucătării), colțuri populare (sertare, dulapuri și dulapuri de bucătărie) și locuri care devin atracția pentru resturi (birouri, comode și rafturi). Alegerea este a dvs: organizați întreaga casă sau alegeți câteva metode de organizare pentru a prelua controlul asupra casei dvs., pas cu pas.

Drept urmare, s-ar putea chiar să eliberați spațiu suplimentar, ceea ce nu este o scuză pentru a-l umple cu mai multe lucruri, ca să știți.

Indiferent ce zonă organizați sau cât spațiu aveți, urmați aceste 12 sfaturi simple pentru a crea un spațiu bine organizat și eficient.

1. Începeți dintr-un singur loc

Dacă aveți mai multe zone în casa pe care doriți să le organizați, începeți cu una singură. Dvs. decideți cu care să începeți – zona care vă dă cea mai mare durere de cap sau zona pe care oaspeții o văd cel mai ușor? Indiferent de prioritățile dvs., selectați o zonă și respectați-o. Multe încercări de organizare eșuează atunci când sarcina de a curăța întreaga casă pare descurajantă și oamenii renunță. Când finalizați o zonă, sărbătoriți și apoi treceți la următoarea.

2. Acordați-vă mai mult timp

Nu vă așteptați ca organizarea să se întâmple peste noapte. În funcție de zona care urmează să fie organizată, programați câteva ore în fiecare zi pentru a lucra la organizarea sa. Să vă organizați garajul va necesita mai mult timp decât este necesar pentru a organiza un dulap de lenjerie și prosoape.

3. Renunțați la lucruri

După ce ați selectat o zonă, parcurgeți tot conținutul. Donați sau vindeți orice nu mai purtați sau nu mai puteți purta sau folosi. Folosiți regula generală de doi ani – dacă nu ați folosit-o ​​de doi ani, este timpul să vă luați la revedere. Asta include totul de la haine și accesorii la manuale școlare. Aceste obiecte ocupă spațiu valoros și probabil nu vă vor lipsi.

4. Faceți un inventar

După ce ați eliminat elemente care nu vă mai sunt necesare, aruncați o privire la ceea ce rămâne. Are sens să-l păstrați aici? Există un alt loc în care aveți mai mult spațiu, sau o altă zonă în care ar fi mai ușor accesibil scopului său? De exemplu, luați acel mixer de calitate profesională pe care l-ați păstrat în spatele dulapului și mutați-l în bucătărie. Când este timpul să abordați acea zonă a casei, puteți încorpora mixerul în noul plan de depozitare pentru bucătărie.

5. Căutați spațiu irosit

Dacă aveți nevoie de mai mult spațiu de stocare, gândiți-vă creativ la zonele suplimentare pe care le puteți pune în funcțiune. Exemplele principale includ deasupra dulapurilor și dedesubtul paturilor. Aceste zone sunt proprietăți imobiliare valoroase în casa dvs. și sunt adesea trecute cu vederea.

6. Maximizați spațiul vertical

Dacă nu aveți mult spațiu cu care să lucrați, o modalitate sigură de a crea instantaneu mai mult spațiu este să mergeți „în sus”. În loc să aveți doar câteva rafturi pentru a adăposti obiectele din bucătărie, duceți-le până la tavan pentru a maximiza cu adevărat spațiul vertical – veți putea stoca lucrurile de care aveți nevoie mai rar pe rafturile superioare.

7. Împărțiți spațiul

Adăugând rafturi suplimentare sau folosind containere care se stivuiesc unul peste altul, puteți împărți spațiul vertical și puteți utiliza eficient zona cu care trebuie să lucrați. Împărțind spațiul, eliminați posibilitatea de a stivui grămezi înalte de haine, hârtii sau alte obiecte care inevitabil se vor răsturna.

8. Puneți-le pe roți

Luați în considerare opțiunile de depozitare pe roți: pentru a permite o mai mare flexibilitate și pentru a ajuta la menținerea dezordinii sub control. Cărucioarele pot conține un sortiment de accesorii într-o cantitate mică de spațiu și pot fi rotite înapoi într-un dulap sau o zonă de depozitare, atunci când nu sunt utilizate.

9. Organizați-vă prin culori

Fie că vă chinuiți pentru a organiza camera de zi, fie că vă străduiți să vă controlați biroul de acasă, folosiți culori pentru a vă spori eforturile. Alocați fiecărui copil un recipient de culoare diferită pentru a-și păstra lucrurile și păstrați-i responsabil pentru a curăța după ei înșiși. Organizați proiecte, facturi și alte lucruri importante după funcție și culoare în biroul dvs. de acasă.

10. Vizibilitate

Cele trei reguli pentru organizare sunt vizibilitatea, accesibilitatea și flexibilitatea. Alegeți containere care sunt fie transparente, fie pe care le puteți eticheta cu ușurință, pentru a ajuta la identificarea imediată a conținutului și pentru a economisi timp prețios.

11. Accesibilitate

Asigurați-vă că elementele de care aveți nevoie cel mai des sunt cele mai ușor de accesat. La fel, așezați obiectele la care nu trebuie să ajungeți la fel de des pe un raft superior sau într-o altă zonă.

12. Flexibilitate

Selectați un sistem de stocare care se poate adapta nevoilor dvs. în schimbare. În acest fel, puteți reconfigura și reutiliza soluții pentru a rezolva o varietate de probleme de stocare și organizare.

 

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img