joi, 25 aprilie, 2024

900.300 persoane au participat la actiunile organizate de agentiile de turism in 2020, potrivit INS

Distribuie:

Publicat:

 

Numărul total de turişti participanţi la acţiunile organizate în anul 2020 de către agenţiile de turism cu activitate de organizare şi de cele cu activitate intermediară a fost de 900.300, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, potrivit Agerpres.

Pentru activitatea de turism intern, turiştii români care au beneficiat de acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare au reprezentat 64,6% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie. Turiştii români care au optat pentru activitatea de outgoing au reprezentat 34,3, iar turiştii străini care au venit în România 1,1%.

Pentru acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate intermediară, activitatea de outgoing a acoperit 56,8% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie, activitatea de turism intern a reprezentat 42,5%, iar activitatea de incoming a reprezentat 0,7%.

Turiştii români participanţi la acţiunile turistice interne organizate de către agenţiile de turism cu activitate de organizare au optat în principal pentru zona de litoral (66%), pentru zona balneară (11,9%) şi pentru zona montană (6,8%).

În cazul agenţiilor cu activitate de intermediere, turiştii români turiştii români au optat pentru zona litorală în proporţie de 32,5%, pentru zona balneară – 10,7% şi pentru zona montană -9,2%.

Cea mai mare pondere în structura pachetelor turistice pentru activitatea agenţiilor cu activitate de organizare au înregistrat-o serviciile de cazare cu 63,8% pentru activitatea de turism intern, 50,5% pentru activitatea de turism outgoing, 46,1% pentru activitatea de turism incoming, urmată de serviciile de transport care au avut o pondere de 26,4% pentru activitatea de turism outgoing, 25,7% pentru activitatea de incoming şi 10,4% pentru activitatea de turism intern.

Serviciile de alimentaţie – restaurant, cafenea, bar etc. au avut o pondere de 16,6% pentru activitatea de incoming, 14,3% pentru activitatea de turism intern şi 10,5% pentru activitatea de turism outgoing.

Comisionul perceput de agenţiile de turism cu activitate de organizare în structura pachetelor turistice se încadrează între 6,8% şi 8,2%.

Pentru agenţiile cu activitate intermediară situaţia este similară, cea mai mare pondere în structura pachetelor turistice au avut-o tot serviciile de cazare pentru activitatea de turism intern 59,7%, pentru activitatea de outgoing 48,5% şi pentru activitatea de incoming 43,0%. Serviciile de transport au avut o pondere de 28,6% pentru activitatea de turism outgoing, 26,7% pentru activitatea de turism incoming şi 7,2% pentru activitatea de turism intern, iar cele pentru alimentaţie – restaurant, cafenea, bar etc au avut o pondere de 19,3% pentru activitatea de turism incoming, 18,9% pentru activitatea de turism intern şi 11,4% pentru activitatea de outgoing.

Comisionul perceput de agenţiile de turism cu activitate intermediară în structura pachetelor turistice se încadrează între 7,3% şi 8,6%.

Destinaţia turiştilor români care au călătorit în afara ţării, în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare (256.800 turişti), a fost în proporţie de 88,1% în Europa (din care, 71,4% în ţările Uniunii Europene).

Cele mai importante destinaţii turistice din totalul turiştilor români participanţi la acţiunile turistice de outgoing organizate de agenţiile turistice cu activitate de organizare, în anul 2020 au fost în următoarele ţări: Bulgaria (38,6% din totalul turiştilor străini participanţi la acţiunile turistice externe ale agenţiilor cu activitatea de organizare), Turcia (24,2%), Grecia (15,3%), Egipt (5,7%) şi Emiratele Arabe Unite (1,9%).

Destinaţia turiştilor români care au călătorit în afara ţării în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate intermediară (41,2 mii turişti), a fost în proporţie de 87,9% în Europa (din care, 78,9% în ţările Uniunii Europene).

Cele mai importante destinaţii turistice, din totalul turiştilor români participanţi la acţiunile turistice de outgoing organizate de agenţiile turistice cu activitate intermediară, în anul 2020 au fost în următoarele ţări: Grecia (17% din totalul turiştilor români participanţi la acţiunile turistice externe ale agenţiilor cu activitate intermediară), Bulgaria (15,6%), Turcia (13,9%), Franţa (11,7), Italia (8,9%) şi Germania (7,1%).

Turiştii străini care au venit în România în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate de organizare (7.115 turişti) au fost în proporţie de 71,7% din Europa (dintre aceştia 86,8% au provenit din ţările Uniunii Europene). Principalele ţări d eunde au venit aceştia sunt: Germania (29,3% din totalul turiştilor străini participanţi la acţiunile turistice externe ale agenţiilor cu activitate de organizare), Statele Unite ale Americii 20%, Regatul Unit (7,1%), Italia (6,8%), Franţa (5,6%) şi Austria (5%).

Turiştii străini care au venit în România, în sejururi organizate de agenţiile cu activitate de intermediere (512 turişti) au fost în proporţie de 94,5% din Europa (87,2% din ţările Uniunii Europene). Cei mai mulţi au venit din (19,3% din totalul turiştilor străini participanţi la acţiunile turistice externe ale agenţiilor cu activitate intermediară), Olanda (18%), Franţa (14,1%), Regatul Unit (12,1%), Grecia (7,6%) şi Spania (7,4%).

Cifra de afaceri a agenţiilor de turism cu activitate de organizare a fost anul trecut de 673.204.300 lei, iar pentru agenţiile cu activitate intermediară de 54.242.600 de lei.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img