joi, 25 aprilie, 2024

Ai folosit gresit frana de mana pana acum. Zece obiceiuri zilnice care iti strica masina

Distribuie:

Publicat:

Autovehiculul tau poate fi unul din bunurile cele mai costisitoare, si, cu siguranta, unul de care depinde buna desfasurare a vietii tale. In acest caz, intrebarea este: cat de mult ai vrea sa-i prelungesti viata? Chiar daca ii faci controalele si reviziile la timp, exista responsabilitati de zi cu zi care daca nu sunt facute pot avea un impact negativ asupra vietii masinii. Este important sa-ti dai seama unde gresesti atunci cand vine vorba despre intretinerea masinii, asa ca site-ul Yourmechanic.com ne arata 10 obiceiuri proaste de conducere, care ii pot provoca daune involuntare. Iata care sunt acestea: 
 
1. Nefolosirea franei de mana la parcarile in panta

Una dintre cele mai frecvente greseli este nefolosirea franei de mana atunci cand se stationeaza in panta. Multi soferi considera ca este suficient sa lase masina doar “in viteza”. Acest lucru poate fi daunator masinii deoarece va crea presiune pe sistemului de transmisie, ceea ce va duce, in final, la deterioararea acestuia.
 
2. Trecerea din marsarier in treapta 1 din miscare

Din graba se intampla ca unii soferi sa schimbe in marsarier in timp ce masina se misca in directia opusa. Astfel de treceri ar trebui sa se faca doar cand masina se opreste complet. Nerespectand aceasta regula punem presiune pe cutia de viteze, fortand angrenajele care lucrau intr-un sens sa-si schimbe brusc sensul. Aceste treceri deterioreaza cutia de viteze.
 
3. Condusul cu ambreiajul calcat

Unii soferi au tendinta de a-si relaxa piciorul pe pedala de ambreaj. Acest obicei poate afecta incet, dar sigur, unele piese auto. O presiune cat de mica aplicata asupra diafragmei ambreajului duce la o uzura prematura. 
 
4. Folosirea franei de picior la coborarea pantelor lungi

La coborarea unor pante lungi se recomanda folosirea franei de motor. Exista insa si soferi care pentru aceste portiuni de drum folosesc pedala de frana, preferand sa o tina apasata o perioada mare de timp. Astfel placutele se vor freca pe discul de frana, iar suprafata de contact se va supraincalzi scazand implicit gradul de aderenta dintre ele. Frana de motor este mult mai eficinta in aceste cazuri. 
 
5. Opririle si plecarile bruste

Calcatul aiurea al pedalelor de frana sau acceleratie poate dauna masinii. In principiu poate fi afectat sistemul de franare sau rotorul. 
 
6. Nu tine mana pe schimbator cand nu trebuie

Practic avem un element fix reprezentat de furca schimbatorului, care se atinge de un element mobil al cutiei de viteze, reprezentat de pinion. Exercitarea unei presiuni asupra schimbatorului duce, in timp la uzura prematura. Cand schimbatorul este actionat elementele componente ale transmisiei incep sa interactioneze, iar pusa la treaba cand nu trebuie poate fi in dezavantajul masinii. 
 
7. Nu transporta obiecte de care nu ai nevoie

Orice obiect pe care il cari in masina afecteaza consumul de combustibil si starea motorului deoarece acesta va trebui sa munceasca in plus pentru a pune vehiculul in miscare. Asadar, daca ai obiecte de care nu ai nevoie prin portbagaj, si obisnuiesti sa circuli mult, ar fi bine sa le lasi acasa deoarece iti pot afecta apoi si buzunarul.


8. Incalzirea motorului prin supraturare inainte de a pleca la drum

Nu e nimic rau in a lasa pornita masina cateva minute inainte de a pleca la drum, in special in perioada rece, insa unii soferii au obiceiul de a porni motorul si de a-l tura pentru a-l ajuta sa se incalzeasca. Acest lucru duce la schimbari bruste de temperatura care pot afecta masina, fortand motorul sa functioneze sub sarcina inainte ca uleiul sa aiba un circuit complet.
 
9. Presiunea necorespunzatoare a aerului din roti

O presiune incorecta a aerului din roti duce la o rezistenta mai mare la inaintare, de aceea este recomandat ca inainte de a umfla pleurile sa verifici cartea technica a masinii pentru a afla care este presiunea optima. Asta poate duce la un consum mare de carburant. Pe de alta parte, o presiune prea mare duce la uzura neuniforma si poate strica amortizoarele, deoarece cauciucul isi pierde elasticitatea iar socul va fi atenuat doar de amortizoare.
 
10. Alimentari dese cu cantitati mici de combustibil
Cu toate ca pot exista momente cand pur si simplu nu iti poti permite sa faci plinul, alimentarile dese cu cantitati mici de combustibil forteaza masina sa ia benzina din partea de jos a rezervorului, unde de cele mai multe ori se depun reziduri. Acest lucru poate duce la un filtru de combustibil infundat sau resturi care pot ajunge in motor.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img