marți, 16 aprilie, 2024

ALERTA! GREVA pe aeroporturile din Romania a controlorilor de trafic: Doar 33,3% din zboruri sunt asigurate

Distribuie:

Publicat:

Conducerea ROMATSA cere Tribunalului Bucuresti sa decida daca greva controlorilor de trafic aerian, programata marti, incepand cu ora 9.00, este legala. Actiunea a fost inregistrata pe rolul instantei joi, termenul fiind stabilit marti, la ora 8.30.

Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian (ATSR) a anuntat ca marti controlorii de trafic aerian vor intra in greva pe termen nelimitat. Sindicatele au iesit luni de la discutiile cu Ministerul Transporturilor si au anuntat ca negocierile au esuat. Liderii ATSR au precizat ca „greva ar putea sa dureze o ora-doua, poate trei, sau sa continue pe termen nelimitat daca nici maine (marti dimineata – n.n.) nu se va ajunge la nicio concluzie”.

„Suntem deschisi dialogului pentru evitarea grevei si salvarea ROMATSA de la faliment. Suspendarea grevei depinde exclusiv de actiunile ministrului Transporturilor”, se arata intr-un comunicat al ATSR distribuit dupa negocieri pe o retea de socializare.

Greva controlorilor de trafic aerian presupune suspendarea mai multor zboruri (aterizari/decolari) de avioane in perioada protestului. Dar care vor fi, concret, zborurile afectate nu se poate afla la ora redactarii acestei stiri. O decizie in legatura cu suspendarea de zboruri va fi luata luni seara sau marti dimineata de catre EUROCONTROL, autoritatea europeana cu atributii pe controlul traficului aerian, care le va comunica imediat companiilor aeriene verdictul referitor la fiecare zbor in parte. Iar companiile aeriene le vor comunica pasagerilor ce decizii au fost luate.

GREVA pe aeroporturile din Romania a controlorilor de trafic aerian: Doar 33,3% din zboruri sunt asigurate. Negocierile pe revendicari, reluate astazi LIVE TEXT

 Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian (ATSR) nu renunta la greva generala programata pentru marti, incepand cu ora 9.00, pe termen nelimitat, astfel ca zborurile vor fi blocate. Sindicatele au iesit luni de la discutiile cu Ministerul Transporturilor si au anuntat ca negocierile au esuat.

Liderii ATSR au precizat ca „greva ar putea sa dureze o ora-doua, poate trei, sau sa continue pe termen nelimitat daca nici maine (marti dimineata – n.n.) nu se va ajunge la nicio concluzie”.

„Suntem deschisi dialogului pentru evitarea grevei si salvarea ROMATSA de la faliment. Suspendarea grevei depinde exclusiv de actiunile ministrului Transporturilor”, se arata intr-un comunicat al ATSR distribuit dupa negocieri pe o retea de socializare.

Greva controlorilor de trafic aerian presupune suspendarea mai multor zboruri (aterizari/decolari) de avioane in perioada protestului.

O decizie in legatura cu suspendarea de zboruri va fi luata luni seara sau marti dimineata de catre EUROCONTROL, autoritatea europeana cu atributii pe controlul traficului aerian, care le va comunica imediat companiilor aeriene verdictul referitor la fiecare zbor in parte. Iar companiile aeriene le vor comunica pasagerilor ce decizii au fost luate.

Gabriel Tudorache, presedintele ATSR, a declarat: „Cu certitudine, maine, incepand cu ora 9, ora locala, va incepe greva generala. In urma discutiilor cu dl ministrul si cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, cat si ai AACR (n.n. – Autoritatea Aeronautica Civila Romana), exista sanse destul de mari ca aceasta greva generala pe care am anuntat-o pe durata nedeterminata sa se poata opri intr-un interval de timp relativ scurt. Este imposibil de precizat daca va fi vorba de o ora, doua sau trei. Este vorba de un numar mare de documente care trebuie aprobate, precum decizii ale Consiliului de Administratie. Exista multe aspecte care trebuie rezolvate cu Consiliul de Administratie, si acestea nu pot fi rezolvate pana maine dimineata”.

Potrivit liderului sindical, decizia zborurilor afectate se ia de catre EUROCONTROL, de la networkmanager. „Este imposibil de precizat azi care aeronava va decola si care nu. Vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate plus exceptiile, conform legii. Cred ca toate companiile ar trebui sa stie din timp daca decoleaza. Acesta este motivul pentru care trebuie sa anuntam cu 48 de ore inainte, pentru ca toate companiile aeriene sa stie din timp util si sa-si poata anunta pasagerii”.

Cat despre situatia ROMATSA, liderul sindical a declarat: „Mai exista un document la care se lucreaza inca. Este vorba de formatul noii baze de cost, de noul buget pe anul 2018, care trebuie trimis pana pe 5 iunie, conform reglementarilor europene. Avand in vedere ca la noi nu se lucreaza in perioada 1-5 iunie, de asta am zis 31 mai.

Planul de performanta, „documentele necesare pentru a preveni intrarea ROMATSA in faliment”, trebuie trimise pana la data de 5 iunie la Comisia Europeana, potrivit unui comunicat al ATSR, publicat anterior pe o pagina de socializare. Avand in vedere minivacanta din perioada 1-5 iunie, liderii sindicatului sustin ca documentele trebuie trimise pana pe 31 mai.

„Aici e vorba de niste documente care trebuie trimise pana la 31 mai catre forurile intrenationale. Aici ar putea interveni ministrul pozitiv, in sensul ca dansul stia din luna ianuarie. Din pacate, pana sa anuntam greva, domnul ministru a uitat, a avut alte probleme. Este obligatoriu sa se implice”, a spus Gabriel Tudorache, presedintele ATSR.

„ROMATSA face toate documentele, le aproba Consiliul de Administratie, apoi sunt trimise la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) sa fie vizate si ajung la Ministerul Transporturilor. AACR trimite documentele la Comisia Europeana cu semnatura directorului din Aviatie Civila, cu semnatura ministrului”, a explicat liderului sindicatului.

Profesia de controlor de trafic aerian este cel mai bine platita ocupatie din Romania, salariul mediu pentru angajatii care ocupa aceasta functie fiind de 21.000 de lei net pe luna.

In 2015, Romatsa, regie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor,  a avut o cifra de afaceri de 837,5 milioane de lei si un profit net de circa 0,8 milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante. Veniturile Romatsa sunt formate din incasarile pe care regia de le primeste de la toate aeronavele care traverseaza spatiul aerian romanesc, in functie de distanta parcursa, de tariful practicat in Romania si de greutatea aeronavei.

Aceste venituri sunt colectate de Eurocontrol (European Organisation for the Safety of Air Navigation), institutia europeana de organizare a traficului aerian, de la toate tarile membre. In functie de incasarile colectate de pe teritoriul Romaniei se stabileste si suplimentarea bugetului de cheltuieli salariale cu angajatii.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img