joi, 28 martie, 2024

ANI intra, din nou, in FORTA! Un nou lot de alesi locali au fost declarati INCOMPATIBILI

Distribuie:

Publicat:

Agentia Nationalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existenta conflictului de interese de naturã administrativã, precum si indicii privind existenta conflictului de interese de naturã penalã in cazul a 11 fosti si actuali alesi locali, dupã cum urmeazã:

1. CHITIC VALERICÃ – DOREL, primar al orasului Mãrãsesti, judetul Vrancea CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV SI PENAL

In calitate de primar al orasului Mãrãsesti, a participat la luarea unor decizii cu privire la raporturile dintre Primãria orasului Mãrãsesti si S.C. Valerio Prestal S.R.L. Mãrãsesti, care au avantajat aceastã societate comercialã, in cadrul cãreia persoana evaluatã detine calitatea de asociat unic.

Participarea persoanei evaluate a constat in semnarea unor ordonantãri la platã a unor ordine de platã aferente facturilor fiscale, precum si semnarea expunerii de motive care a stat la baza adoptãrii unei Hotãrari privind aprobarea concesionãrii unei suprafete de teren apartinand domeniului privat al orasului Mãrãsesti cãtre S.C. Valerio Prestal S.R.L. Mãrãsesti, in vederea amplasãrii unui spatiu comercial.

Totodatã a fost incheiat si contractul de concesiune intre Primãria orasului Mãrãsesti si aceastã societate comercialã, cãreia Primãria i-a achitat suma de 7.066 Lei.

Astfel, persoana evaluatã a incãlcat dispozitiile art. 70 si art. 76 din Legea nr. 161/2003 si art. 75 lit. c) din Legea nr. 393/2004.

De asemenea, intrucat existã indicii privind posibila sãvarsire a infractiunii de conflict de interese, Agentia Nationalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe langã Judecãtoria Panciu in vederea verificãrii indiciilor privind sãvarsirea de cãtre CHITIC VALERICÃ – DOREL a infractiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.

2. CIUBOTARU IULIAN-GHEORGHE, primar al comunei Dochia, judetul NeamtCONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

In perioada exercitãrii mandatului de primar, a semnat/avizat un numãr de cinci acte administrative care au produs un folos material pentru sine si unui spor pentru conditii vãtãmãtoare de panã la 15% din salariul de bazã.
Astfel, persoana evaluatã a incãlcat dispozitiile art. 70 si art. 76 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 75 din Legea nr. 393/2004.

3. DOROBANTU ION, primar al comunei Bogdãnesti, judetul VasluiINCOMPATIBILITATE

In perioada 27 septembrie 2012 – 30 iunie 2014, a detinut simultan functia de primar si calitatea de membru in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale „Horia Stamatin” sat Bogdãnesti, judetul Vaslui, incãlcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

4. CURELEA-NEDELCU NICOLAE, primar al comunei Calvini, judetul BuzãuINCOMPATIBILITATE

In perioada 27 iulie 2012 – 04 septembrie 2013 a detinut simultan functia de primar si calitatea de membru in cadrul Consiliului de administratie al Scolii gimnaziale ”Dumitru I. Ionescu” Calvini, incãlcand astfel dispozitiile articolului 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

5. KISGYORGY SANDOR, primar al Comunei Valea Crisului, judetul CovasnaCONFLICT DE INTERESE PENAL

In exercitarea atributiilor de serviciu a semnat si a participat la incheierea Contractul de pazã si prestãri servicii silvice intre Primãria Comunei Valea Crisului, judetul Covasna si Ocolul Silvic Hatod S.R.L. (societate in cadrul cãreia persoana evaluatã este angajatã, avand raporturile de muncã suspendate), societate din partea cãreia a beneficiat de foloase de orice naturã.

Astfel, intrucat existã indicii privind posibila sãvarsire a infractiunii de conflict de interese, Agentia Nationalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe langã Judecãtoria Sfantu Gheorghe in vederea verificãrii indiciilor privind sãvarsirea de cãtre KISGYORGY SANDOR a infractiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.

6. CURUTI IONEL, primar al comunei Mãnãstiur, judetul Timis INCOMPATIBILITATE

In perioada 19 iunie 2008 – 03 martie 2016, a detinut simultan functia de primar si pe cea de administrator si calitatea de membru in Consiliul de administratie al S.C. Apcan S.A. Timis, iar in perioada 27 iunie 2012 – 30 iunie 2014, a detinut simultan functia de primar si pe cea de reprezentant al Primãriei in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale „George Garda” comuna Mãnãstiur, judetul Timis, incãlcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

7. IVANCU ALEXANDRINA, fost primar al comunei Livezi, judetul ValceaINCOMPATIBILITATE

In perioada iunie 2012 – 30 iunie 2014, a detinut simultan functia de primar si pe cea de reprezentant al Primãriei in Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale cu clasele I – VIII Tina, judetul Valcea, incãlcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

8. TURLEA AUREL, viceprimar al comunei Iana, judetul Vaslui INCOMPATIBILITATE

Incepand cu data de 25 iunie 2012, detine simultan functia de viceprimar si calitatea de comerciant persoanã fizicã, respectiv de titular al Turlea I. Aurel Intreprindere Individualã, incãlcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) si g) din Legea nr. 161/2003.

9. PÃUSERIU MIRCEA, consilier local al orasului Brosteni, judetul Suceava CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV SI PENAL

In calitate de consilier local, avand un interes personal de naturã patrimonialã, a participat la deliberarea si adoptarea Hotãrarii Consiliului Local al orasului Brosteni „privind organizarea pãsunatului in anul 2010”, in temeiul cãreia a fost incheiat contractul de inchiriere a terenurilor pentru pãsunat intre Consiliul local al comunei Brosteni si Asociatia crescãtorilor de animale „Ciobãnasul” Brosteni, asociatie in cadrul cãreia persoana evaluatã detine calitatea de membru si a detinut functia de presedinte.

Totodatã, persoana evaluatã a participat la deliberarea si adoptarea Hotãrarii Consiliului Local al orasului Brosteni „privind mentinerea contractului de inchiriere incheiat intre Consiliul local al comunei Brosteni si Asociatia crescãtorilor de animale „Ciobãnasul” Brosteni in forma initialã”.

Desi avea posibilitatea sã anticipeze cã o decizie prin care s-ar aproba inchirierea pãsunilor prezintã un avantaj pentru asociatie, in cadrul cãreia detine calitatea de membru (prin inchirierea pãsunilor, acesta a obtinut venituri din folosirea si exploatarea acestora, respectiv din cresterea si vanzarea animalelor, venituri care au crescut patrimoniul personal), persoana evaluatã nu a anuntat la inceputul dezbaterilor interesul personal pe care il avea in problema respectivã si nu s-a abtinut de la vot (a votat „pentru”).

Astfel, persoana evaluatã a incãlcat dispozitiile art. 70 ºi 77 din Legea 161/2003, coroborate cu dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 si art. 75 si art. 77 din Legea 393/2004.

Ulterior adoptãrii hotãrarilor, in calitate de asociat unic si administrator al S.C. Pauseriu Med-Vet S.R.L., a incheiat douã contracte de executie lucrãri de defrisãri si de aductie apã cu Asociatia Crescãtorilor de Animale „Ciobãnasul” Brosteni – contracte incheiate in vederea aplicãrii mãsurilor ce trebuiau respectate de crescãtori, pentru a putea beneficia de subventii (desi cunostea faptul cã Hotãrarea Consiliului Local al orasului Brosteni si contractul de inchiriere pãsune au fost anulate si astfel contractul era folosit ilegal pentru obtinerea subventiilor).

Astfel, deoarece existã indicii privind posibila sãvarsire a infractiunii de conflict de interese, Agentia Nationalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe langã Judecãtoria Vatra Dornei in vederea verificãrii indiciilor privind sãvarsirea de cãtre PÃUSERIU MIRCEA a infractiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.

10. UNGUREANU DUMITRU – FLORIAN, consilier local in cadrul Consiliului Local Rovinari, judetul Gorj CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

La data de 23 iunie 2014, a participat la sedinta Consiliului Local Rovinari pentru deliberarea si adoptarea proiectului Hotãrarii Consiliului Local privind aprobarea Planului de reorganizare, al organigramei si statului de functii pentru S.C. Apã Canal Salubritate S.R.L., societate in cadrul cãreia acesta detinea functia de consiler juridic, fãrã a anunta la inceputul dezbaterilor interesul personal pe care il are in problema supusã dezbaterii, abtinandu-se de la votul proiectului de hotãrare.

Ulterior, prin decizia care a urmat aprobãrii Planului de reorganizare, al organigramei si statului de functii pentru S.C. Apã Canal Salubritate S.R.L., persoanei evaluate i-a fost mentinut postul de consiler juridic ocupat in cadrul S.C. Apã Canal Salubritate S.R.L.

Astfel, persoana evaluatã a incãlcat dispozitiile art. 70, art. 71 si art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si cu dispozitiile art. 75, lit. c) si art. 77 din Legea nr. 393/2004.

11. GROSU CONSTANTIN, consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Todiresti, judetul Suceava INCOMPATIBILITATE

Incepand cu data de 19 iunie 2012, detine simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de muncã in aparatul propriu al primarului, incãlcand astfel dispozitiile art. 88, alin.(1), lit.c) din Legea nr.161/2003

Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. CURUTI IONEL nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la apãrare.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img