vineri, 29 martie, 2024

Bosch a inregistrat vanzari de 71,5 miliarde de euro si profit de 2 miliarde de euro in anul financiar 2020

Distribuie:

Publicat:

Bosch, furnizorul de tehnologie şi servicii, a anunţat joi că a înregistrat vânzări de 71,5 miliarde de euro şi profit de 2 miliarde de euro în anul financiar 2020 şi a planificat investiţii de 1 miliard de euro în tehnologia celulelor de combustie, până în 2024, anunță news.ro.

”În 2020, vânzările Grupului Bosch s-au ridicat la 71,5 miliarde de euro. Ca urmare a pandemiei, vânzările au fost cu 6,4 procente sub nivelul din anul anterior (4,3 procente după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar). Compania a generat un profit operaţional (EBIT, ajustat pentru efectele alocării preţului de cumpărare pentru Automotive Steering şi BSH Hausgeräte) de 2 miliarde de euro”, a informat grupul.

Marja de profit operaţional (EBIT) a fost de 2,8 procente.

„Bosch a ieşit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus. Suntem unul dintre câştigători în tranziţia către electromobilitate şi ne extindem în mod semnificativ activitatea în domeniul software, prin implicarea inteligenţei artificiale”, spune Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.

În tehnologia pentru sisteme de propulsie, electromobilitatea se evidenţiază ca activitate de bază a companiei Bosch. Denner a raportat efectuarea unor investiţii de anvergură în acest domeniu: încă 700 de milioane de euro doar în acest an. Până în prezent, investiţiile sale iniţiale în electromobilitate totalizează cinci miliarde de euro.

În prezent, veniturile din vânzări realizate de Bosch în materie de componente ale sistemului de propulsie electric înregistrează o creştere de două ori mai rapidă decât a pieţei, la aproape 40 de procente.

Obiectivul este de a spori de cinci ori cifra vânzărilor anuale, până la un total de aproximativ cinci miliarde de euro până în 2025 şi de a atinge această ţintă chiar cu un an mai devreme.

Per ansamblu, Bosch a înregistrat comenzi în valoare de peste 20 de miliarde de euro până la finalul anului 2020.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările Grupului Bosch au înregistrat o creştere cu 17 procente faţă de anul precedent.

„Cu un prim trimestru bun, Bosch a păşit cu succes în anul 2021”, a declarat Stefan Asenkerschbaumer, CFO şi vicepreşedinte al consiliului de administraţie Bosch.

Acesta şi-a exprimat încrederea cu privire la anul 2021, dar se aşteaptă să fie un alt an plin de provocări. Pentru perioada de raportare actuală, se preconizează ca cifra vânzărilor să crească cu aproximativ 6 procente faţă de anul precedent, în timp ce marja din operaţiuni se va îmbunătăţi uşor, la aproximativ 3 procente – sau aproximativ 4 procente fără costuri de restructurare.

Cu toate acestea, acest lucru depinde de efectele blocajelor din domeniul semiconductorilor, care sunt dificil de evaluat.

„Anul 2021 va fi o etapă importantă pe calea noastră de a ne recâştiga marja ţintă de aproximativ 7 procente în următorii doi-trei ani”, a spus Asenkerschbaumer.

Bosch preconizează că produsele compatibile cu Inteligenţa Artificială vor genera vânzări în valoare de miliarde de euro în următorii câţiva ani.

Bosch se concentrează, de asemenea, pe o piaţă în creştere pentru mega-tendinţa hidrogenului: compania consideră că piaţa hidrogenului verde din UE va valora aproape 40 de miliarde de euro până în 2030, cu rate de creştere anuale de 65 de procente.

Celulele de combustie convertesc hidrogenul în electricitate, iar Bosch dezvoltă atât soluţii de celule de combustie staţionare, cât şi mobile.

În perioada 2021 – 2024, Bosch intenţionează să investească un miliard de euro în tehnologia celulelor de combustie.

„Bosch este deja H2-ready”, a spus Denner.

Planul este să pună în funcţiune în acest an 100 de sisteme cu celule de combustie. Vor furniza energie electrică utilizatorilor, cum ar fi centrele de date, producătorii industriali şi zonele rezidenţiale. Un sistem cu celule de combustie staţionar cu oxid solid, situat în centrul oraşului Bamberg, Germania, a fost pus în funcţiune la sfârşitul lunii martie 2021, împreună cu Stadtwerke Bamberg, utilităţile publice ale oraşului.

La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch număra aproximativ 395.000 de angajaţi la nivel mondial. Adică mai puţin cu 3.100 de persoane decât în anul precedent: o scădere de aproximativ 1 procent. Numărul de angajaţi a scăzut în principal în Asia Pacific. În Germania, numărul angajaţilor a rămas în mare parte constant, de 131.800. La nivel mondial, numărul cercetătorilor şi inginerilor a crescut cu aproximativ 600, până la aproximativ 73.200. Numărul dezvoltatorilor de software a crescut, de asemenea, cu mai mult de 10 procente, până la aproximativ 34.000.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 26 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img