joi, 28 martie, 2024

Brandurile din fashion se reinventeaza in pandemie: devin eco-friendly si sustenabile

Distribuie:

Publicat:

Marile case de modă optează pentru sustenabilitate. Brandurile de cămăşi şi ţesăturile fine pentru ţinute exclusiviste sunt acum tratate antiviral, anunță MEDIAFAX.

Tommy Hilfiger lansează o nouă colecţie sustenabilă. Majoritatea colecţiei Tommy Jeans este realizată din mai multe tipuri de denim, 100% reciclate. Acestea sunt cusute cu fire realizate din sticle PET, din plastic reciclat, scopul fiind acela de a reduce deşeurile textile.

Designerul Adrian Oianu spune că el, de 15 ani, nu produce nicio ţesătură special pentru el, ci cumpără ţesături din stoc şi le adaptează designului lui.

Industria care produce ţesături pe planetă este al doilea mare poluant. La un metru de material în industria de confecţii se pierd 30 de cm doar la tăiat.

„Cine sare în ultimul moment în această direcţie, pe această barcă a sustenabilităţii şi a reciclării, bineînţeles că a luat o decizie comercială, evidentă, destul de populistă, dar de salutat şi de apreciat pentru că mai devreme sau mai târziu toţi vor trebui încet-încet să îşi transforme business-ul acesta de producţie într-un business bazat pe sustenabilitate”, spune Adrian Oianu, designer.

Un alt designer, Simona Hulber, spune că din cauza pandemiei, toate brandurile mari întâmpină probleme de vânzare şi nu numai. Practic este un curent general care vrea sustenabilitatea modei, a fashion-ului, iar oamenii vor ceva de durată, vor să recicleze.

Astfel, sunt case de modă care au găsit variante pentru a se adapta pandemiei.

„Pornind de la H&M până la Boss, la Loro Piana, toţi încearcă soluţii noi, chiar şi tratamente pe ţesături, tratamente care să ne ajute să ne simţim în siguranţă pe noi ca şi clienţi”, spune creatoarea de modă.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img