vineri, 29 martie, 2024

Cati bani vor cheltui romanii pe cadouri de Craciun

Distribuie:

Publicat:

DPD: Peste 90% dintre internautii romani vor sa cumpere cadourile de Craciun online, cu un buget mediu de 190 de euro

Romanii sunt mai generosi decat olandezii, polonezii, portughezii sau ungurii in ceea ce priveste bugetele de cadouri.

Romanii intentioneaza sa cumpere online cadourile de Craciunpentru cei dragi, iar suma medie alocata shopping-ului de Sarbatorise ridica la 190 de euro, potrivit unui studiu realizat la nivel european de DPDgroup. Studiul a fost efectuat in toata reteaua europeana DPDgroup, in 21 de tari. In Romania, studiul s-a realizat in perioada 19 septembrie – 7 octombrie, pe un esantion de 1.017 respondenti.

Bugetul conationalilor este identic cu cel al belgienilor si dublu fata de cat si-au propus croatii sa cheltuiasca. Topul darurilor cumparate online pe care vor sa le puna romanii sub brad este dominat de produsele de beauty si ingrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe carti sau jucarii.

Dintre cele 21 de tari analizate, Romania se afla la jumatatea clasamentului, dupa suma medie pe care vor sa o cheltuiasca online pe cadourile de Craciun. Tara noastra devanseaza, astfel, state cu economii mai puternice si e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria.

„Sondajul reflecta clar apetitul dezvoltat al romanilor pentru cumparaturile online. 93% dintre respondenti spun ca vor achizitona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, tara noastra este in fruntea statelor cu cea mai mare intentie de cumparare online de Craciun. Cifrele sunt peste asteptari, avand in vedere ca doar 37% dintre cei chestionati se declara cumparatori online fideli. In schimb, in Olanda, tara cu cei mai multi e-shopperi fideli, doar jumatate vor sa achizitioneze daruri de Sarbatori din e-commerce”, a declarat, intr-un comunicat remis redactiei, Lucian Aldescu, CEO DPD Romania, una dintre cele mai importante companii de pe piata locala de coletarie si curierat expres.

Romania se afla pe primul loc in clasament si dupa diferenta de buget fata de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenti vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri.

Romanii sunt urmati in top de lituanieni, iar la polul opus se afla Germania, tara in care doar 14% dintre internauti vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

Ce cadouri vor primi romanii de Craciun

Produsele pe care vor sa le puna romanii sub brad sunt, cu precadere, cele de infrumusetare si de ingrijire corporala, preferate de 55% dintre respondenti. La polul opus se afla pantofii, jocurile video, articolele sportive si electrocasnicele, care reprezinta o optiune de cadou pentru mai putin de 20% dintre cei intervievati.

Doar lituanienii mai considera produsele de infrumusetare, in proportie de 52%, prima varianta de cadou pentru cei dragi. In schimb, cartile sunt pe primul loc in lista de daruri de Sarbatori pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemti, italieni, portughezi sau elvetieni. Pe de alta parte, jucariile ocupa prima pozitie in topul preferintelor pentru croati, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi si spanioli.

Cine cumpara cadourile si unde vor sa fie livrate

Cei mai entuziasti cumparatori online de Craciun din Romania sunt barbatii, care au o pondere de 54% din total. Printre tarile din regiune cu e-shopperi majoritar barbati se numara si Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia. In schimb, in Croatia si Slovenia femeile reprezinta 59% si, respectiv, 51% dintre internautii care vor sa cumpere online cadouri de Craciun.

Conform studiului, o treime dintre e-shopperii romani sunt casnici si au copii minori in intretinere. Cea mai mare prezenta in e-commerce, de 45%, o au cei cu varste intre 18 si 34 de ani, 40% au intre 35 si 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. In schimb, in Slovacia, Polonia, Cehia si Croatia, generatia Millennials reprezinta cel putin jumatate din totalul amatorilor de cumparaturi online cadouri de sarbatori.

Cel mai adesea, romanii cer ca livrarile sa se faca la domiciliu, optiune solicitata in 82% din cazuri. A doua adresa de expediere dorita este locul de munca, pentru care opteaza 44% dintre consumatori, iar 20% solicita un oficiu postal. Alti 10% dintre respondenti vor ca produsele comandate sa fie livrate la o alta adresa diferita de birou si locul de munca, in timp ce 9% solicita predarea coletelor intr-un magazin.

In ceea ce priveste solicitarile romanilor la adresa firmelor de curierat, 94% au declarat ca vor sa aiba posibilitatea sa reprogrameze livrarea, dar si sa primeasca notificare cu o fereastra de livrare de o ora si sa aiba acces in timp real la informatii despre procesul de expediere.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img