sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Circa 23% dintre angajaţi au avut o dispută cu personalul IT privind actualizarea dispozitivelor de birou(studiu)

Distribuie:

Publicat:

Aproximativ 23% dintre angajaţi (25% în România) au avut, la un moment dat, o dispută cu personalul IT cu privire la importanţa sau frecvenţa actualizării dispozitivelor lor de birou, potrivit unui studiu comandat de Kaspersky pentru a explora atitudinile şi obiceiurile angajaţilor faţă de actualizări.

"În mod surprinzător, echipele IT tind să fie de acord cu astfel de cerinţe şi permit ca două treimi (64%) din personal (76% în România) să nu-şi actualizeze anumite programe software sau OS. Acest lucru a fost dezvăluit într-un studiu comandat de Kaspersky pentru a explora atitudinile şi obiceiurile angajaţilor faţă de actualizări", arată cercetarea.

Conform sursei citate, actualizările nu numai că aduc noi funcţionalităţi şi remediază erorile, dar abordează şi vulnerabilităţile de securitate, informează Agerpres.

"Şi, odată ce este lansată o actualizare de securitate, atacatorii ştiu despre aceste probleme. De aceea, gestionarea patch-urilor este esenţială pentru securitatea companiei. Cu toate acestea, unii membri ai personalului sunt reticenţi în ceea ce priveşte actualizarea dispozitivelor de birou, ceea ce înseamnă că există computere, laptopuri şi smartphone-uri vulnerabile în reţelele organizaţiilor", susţin experţii Kaspersky.

Potrivit sursei citate, în mod îngrijorător, asemenea dezacorduri aduc rezultatele scontate de angajaţi.

"Respondenţilor care au avut dispute cu departamentul IT despre actualizări li s-au adresat două întrebări – dacă le-a fost permis să renunţe la actualizări (64% au spus ca acest lucru a fost posibil – 76% în România) sau dacă li s-a permis să aleagă ce să actualizeze (aceiaşi 64% au ales această opţiune – 74% în România)", se mai spune în document.

Totodată, angajaţii pot solicita să procedeze astfel pentru că se tem că timpul petrecut cu actualizările le poate afecta productivitatea. Mai mult de jumătate dintre respondenţi sunt distraşi de la muncă din cauza actualizărilor: 43% iau o pauză de la ceea ce făceau (49% în România) şi 8% doar aşteaptă cu răbdare la biroul lor (4% în Romania).

"Dificultăţile nu se termină în etapa de instalare, întrucât 36% dintre angajaţi (39% în România) sunt de acord că învăţarea de noi versiuni de software este o pierdere de timp care ar putea fi alocat realizării sarcinilor de la job", mai arată studiul.

În general, 44% dintre respondenţi au declarat (42% în România) că sunt mai puţin preocupaţi de actualizarea dispozitivelor de birou decât a celor personale, sugerând ca menţinerea actualizată a dispozitivelor de birou este o chestiune nesemnificativă.

"Recomandăm angajaţilor să îşi actualizeze în mod regulat dispozitivele – nu numai că le vor menţine protejate, dar fiecare actualizare durează doar câteva minute. Acest timp scurt de oprire poate fi folosit pentru a reîncărca corpul şi mintea fără a afecta procesele de afaceri. De exemplu, angajaţii pot folosi un set scurt şi simplu de exerciţii din lista de trucuri creată de Kaspersky. Ea poate fi trimisă colegilor, astfel încât aceştia să o poată imprima şi să arunce o privire asupra ei atunci când actualizările sunt în curs de desfăşurare", a afirmat Elena Molchanova, Head of Business Development, Kaspersky Security Awareness Trainings.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img