vineri, 29 martie, 2024

Copilul tau primeste a doua ALOCATIE! VEZI CE TREBUIE SA FACI PENTRU A BENEFICIA DE ACESTI BANI

Distribuie:

Publicat:

Alocatia pentru sustinerea familiei a fost instituita de administratiile locale ca forma de sprijin pentru familia/persoana singura cu venituri reduse care are in crestere si ingrijire copii in varsta de pana la 18 ani, daca aceasta realizeaza venituri nete lunare pe membru de familie de pana la 530 lei.

Familiile care au in intretinere copii de varsta scolara beneficiaza de alocatie in conditiile in care copiii frecventeaza fara intrerupere cursurile unei forme de invatamant organizate potrivit legii, cu exceptia celor care le intrerup din motive medicale, si nu inregistreaza absente nemotivate in cursul unui semestru care sa conduca la scaderea sub 8 a notei la purtare.

Pentru familiile care au in intretinere copii de varsta scolara cu handicap grav sau accentuat si care nu frecventeaza o forma de invatamant, organizata in conditiile legii, alocatia se acorda cu conditia prezentarii certificatului de incadrare intr-un grad de handicap si a dovezii eliberata de catre secretariatul comisiei pentru protectia copilului, prin care se atesta faptul ca respectivul copil nu poate fi inscris in nicio forma de invatamant, prevazuta de lege.
CUANTUMUL ALOCATIEI PENTRU SUSTINEREA FAMILIEI este stabilit diferentiat, in functie de veniturile familiei si numarul de membrii ai acesteia, astfel:
Pentru familia formata din sot-sotie sau barbatul si femeia necasatoriti al carei venit net lunar/membru de familie se situeaza pana la 200 de lei:

82 de lei pentru familia cu un copil

164 de lei pentru familia cu doi copii

246 de lei pentru familia cu trei copii

328 de lei pentru familia cu patru sau mai multi copii.
Pentru familia formata din sot-sotie sau barbatul si femeia necasatoriti al carei venit net lunar/membru de familie se situeaza intre 201 si 530 de lei:

75 de lei pentru familia cu un copil

150 de lei pentru familia cu doi copii

225 de lei pentru familia cu trei copii

300 de lei pentru familia cu patru sau mai multi copii.

Pentru familia monoparentala formata din persoana singura si copiii aflati in intretinerea acesteia al carei venit net lunar/membru de familie se situeaza pana la 200 de lei:

107 lei pentru familia cu un copil

214 lei pentru familia cu doi copii

321 de lei pentru familia cu trei copii

428 de lei pentru familia cu patru sau mai multi copii.

Pentru familia monoparentala formata din persoana singura si copiii aflati in intretinerea acesteia al carei venit net lunar/membru de familie se situeaza intre 200 si 530 de lei:

102 lei pentru familia cu un copil

204 lei pentru familia cu doi copii

306 lei pentru familia cu trei copii

408 lei pentru familia cu patru sau mai multi copii.
Ancheta sociala de la Primarie pentru stabilirea beneficiarilor de alocatii pentru sustinerea familiei
Cererea pentru acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei, precum si celelalte acte doveditoare privind componenta familiei si veniturile realizate, se inregistreaza la directiile de asistenta sociala din cadrul primariilor.
Pentru solutionarea cererii privind alocatia pentru sustinerea familiei, se efectueaza ancheta sociala la locul unde solicitantul impreuna cu familia sa locuieste, ori la locul desemnat de solicitant in cazul celor fara locuinta. Stabilirea sau respingerea dreptului la alocatia pentru sustinerea familiei, se face prin dispozitia scrisa a primarului, iar in cazul solutionarii pozitive a cererii, dreptul se acorda incepand cu luna inregistrarii cererii.
In vederea urmaririi respectarii conditiilor de acordare a alocatiei pentru sustinerea familiei, se efectueaza anchete sociale la interval de 6 luni sau ori de cate ori este nevoie. De asemenea, potrivit prevederilor legale in vigoare, beneficiarii au obligatia de a-si reactualiza documentele justificative din 3 in 3 luni.

Pentru fiecare solicitant se intocmeste o documentatie distincta, pastrandu-se actele care au stat la baza stabilirii dreptului pentru alocatia de sustinere a familiei, cele emise ulterior de primar, precum si cele prezentate ulterior de solicitant.

Sumele incasate necuvenit cu titlu de alocatie se recupereaza de la titularul dreptului la alocatie in termenul de prescriptie, stabilit de lege pentru creantele bugetare. Recuperarea sumelor platite necuvenit cu titlu de alocatie pentru sustinerea familiei se face de catre Agentia de Plati si Inspectie Sociala a Municipiului Bucuresti, prin decizie a directorului, care se comunica debitorului in termen de 15 zile.
Ce documente sunt necesare pentru intocmirea dosarului privind acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei
Actele necesare intocmirii dosarului pentru obtinerea alocatiei de sustinere a familiei se depun la Serviciul Sustinerea Familiei si Copilului din cadrul Directiilor de asistenta sociala si cuprind:

– Cerere si declaratie pe propria raspundere (care poate fi descarcata de aici);

– Acte de identitate (carte de identitate pentru sot si sotie sau, dupa caz, pentru partener si partenera, certificat/e de nastere pentru copil/copii sau, dupa caz, carte de identitate);

– Permis de sedere temporara, permis de sedere permanenta sau document de identitate eliberat de autoritatile romane competente sau pasaportul in cazul cetatenilor straini sau apatrizi;

– Certificat de casatorie;

– Hotarare judecatoreasca de divort;

– Hotarare judecatoreasca incredintare minor/i cu stabilirea pensiei de intretinere;

– Hotarare judecatoreasca definitiva de incuviintare a adoptiei, de plasament familial al/a minorului/minorilor;

-Hotarare judecatoreasca privind arestul preventiv pe o perioada mai mare de 30 de zile sau pedeapsa privativa de libertate;

– Certificat de deces;

– Actul din care sa rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator;

ATENTIE! La solicitarea documentelor necesare intocmirii dosarului pentru alocatia de sustinere a familiei este obligatorie prezentarea livretului de familie.

– Adeverinta eliberata de Administratia Financiara pentru persoanele majore din care sa rezulte daca realizeaza venituri impozabile;

– Adeverinta eliberata de Directia de Impozite si Taxe Locale din care sa rezulte daca figureaza cu bunuri mobile sau imobile; in cazul autoturismelor se va preciza anul de fabricatie, in mod obligatoriu;

– Adeverinta cu stagiul de cotizare Casa de Pensii;

– Adeverinta de venit cu salariul net realizat in luna anterioara depunerii cererii;

– Declaratie privind veniturile realizate;

– Adeverinta de elev sau student cu mentiunea daca primeste bursa sau nu si tipul acesteia (bani de liceu, bursa sociala, bursa de merit);

– Certificat de incadrare intr-un grad de handicap si planul de recuperare din care sa reiasa daca poate urma sau nu cursurile scolare;

– Talon de alocatie de stat sau adeverinta de la Agentia Nationala de Prestatii Sociale cu mentiunea daca beneficiaza de alocatie de stat;

– Talon ajutor de somaj;

– Talon de pensie;

– Talon pensie de handicap;

– Talon alocatie de plasament;

– Adeverinta privind acordarea de prestatii financiare, in care sa se mentioneze perioada si cuantumul;

– Declaratie privind modul de gospodarire in cazul in care in imobil locuiesc mai multe persoane;

– Declaratie privind modul de gospodarire in cazul in care in imobil locuiesc mai multe persoane;

– Livret de familie;

– Adeverinta din care sa reiasa daca beneficiaza de alocatie de sustinere (pentru persoanele care nu domiciliaza pe raza sectorului 5);

– Dosar de incopciat cu sina;

– Alte documente, dupa caz, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de acordare.

ATENTIE! Actele se vor prezenta in original si xerocopie, informeaza Primaria Sectorului 5.
Sursa: romaniatv.net

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img