miercuri, 24 aprilie, 2024

Cum reusesc comerciantii sa ne faca sa cumparam mai mult sau ceea ce nu avem nevoie! Adevarata MANIPULARE

Distribuie:

Publicat:

Datele obtinute in urma unor cercetari psihologice si sociologice, permit comerciantilor sa ne ofere, in mod subtil, libertatea de a cumpara fara sa gandim prea mult sau prea profund despre motivul pentru care o facem. Desi unii se feresc sa-i spuna pe nume, e clar ca utilizarea unor defecte ale psihologiei umane este pana la urma o forma de manipulare.

Iata cateva dintre metodele prin care suntem incolonati frumos spre magazine, in onoarea societatii consumeriste.  

Insuficienta sau limitarea vanzarii unui produs

Teoria insuficientei ne spune ca, este posibil sa nu beneficiem de un produs sau de un serviciu pentru ca oferta este valabila putin timp sau cantitatea este prea mica pentru volumul de cumparatori. Unele magazine atrag cu produse ce nu se gasesc in alte magazine pentru a se asigura ca le vom vizita indiferent daca trebuie sa strabatem tot orasul sau daca trebuie sa petrecem ore intregi la coada.

Incepand de anul viitor toti soferii vor fi obligati sa faca asta! Legea a fost data

Bombardarea cumparatorului cu stimuli

Prin faptul ca suntem inconjurati cu stimuli conceputi sa ne copleseasca procesarea cognitiva, este mai putin probabil sa luam decizii de cumparare intr-un mod complet deliberat. Cand intram intr-un centru comercial plin cu luminite de Craciun, muzica de Craciun, mirosuri specifice Craciunului, vom trai o forma de epuizare a ego-ului, ceea ce inseamna ca suntem coplesiti, si atunci si deciziile ne sunt cumva induse. Deci, tot zgomotul, culoarea si miscarea nu sunt doar accesorii ale centrului comercial. Este, de asemenea, o tehnica care ne face sa ne gandim mai putin si sa raspundem la indicatiile emotionale, cum ar fi normele sociale, frica de a pierde ceva ce ni se pare frumos si obiceiurile cu care am crescut in familie.

Inacapacitatea noastra de a anticipa

Nu este simplu sa anticipam tot ce avem de cumparat pentru masa de Craciun sau toate darurile pe care le avem de cumparat. Acest lucru se intampla frecvent atunci cand nu suntem organizati sau atunci cand suntem prea spontani. Asa se face ca ne trezim in ziua de Craciun intrand intr-un magazin non-stop pentru a achizitiona ceva ce evident nu avem in frigider sau printre tot ce am cumparat deja.

Cumpararea fara discernamant emotional

Se intampla sa cumparam lucruri de care nu avem nevoie, sa cumparam cantitati mari chiar daca nu avem nevoie de atat de mult si poate si mai grav cumparam lucruri ieftine si chicioase doar de dragul de a cumpara. Chiar daca suna dur, nu cumparam cu inima, nu ne gandim daca chiar ar bucura persoana pentru care cumparam, e ca si cum o facem din obligatie. Cadourile cumparate din obligatie oricum nu au nicio valoare.

Dorinta de a fi la moda

Acolo unde traditiile sunt imbinate cu ceea ce este la moda ne trezim ca in fiecare an cumparam alte ornamente de Craciun, alte globuri pentru brad si asa se face ca nu avem nevoie neaparat, dar facem cheltuieli care mai apoi de- vin un chin cand sarbatorile se termina si trebuie sa depozitam undeva tot ce am cumparat.

In perioada fugim dupa imaginea perfecta a conceptului de familie. Avem senzatia ca putem cumpara tot, astfel incat sa umplem propriul nostru gol interior. In realitate lucrurile nu sunt perfecte, poate nici familia din care facem parte nu este perfecta insa este important sa nu uitam ca perfectiunea este vanduta doar in reclame tv si in etichete.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img