marți, 23 aprilie, 2024

Fara intermediari am avea produse putine si scumpe

Distribuie:

Publicat:

Potrivit stiripesurse.ro,daca am ramine fara intermediari, daca marii retaileri s-ar inchide, daca n-ar mai exista Auchan, Carrefour, Selgros, Metro, Kaufland, Billa, Penny, Lidl sau Mega Image, am avea pe piata produse putine si scumpe.

Producatorii si cumparatorii ar trebui sa alerge ca disperatii unii dupa altii, ar pierde timp, energie, nervi si bani pina s-ar gasi si ar sta sa faca schimburile. Vinzatorul vrea sa vinda repede si tot o data, eventual fara sa plece de acasa la mari distante. Cumparatorul vrea sa gaseasca produse ieftine si diverse, la orice ora si cit mai aproape de casa. Vrea sa aiba de unde alege.

Daca n-ar exista intermediarii, retailerii, samsarii, speculantii sau cum le mai zic jurnalistii, poporul si politicienii populisti, am juca in sistem campionat. Fiecare cumparator ar trebui sa se intilneasca, separat, cu citeva mii de producatori si fiecare producator ar trebui sa se intilneasca, separat, cu citeva sute de mii de cumparatori.

De ce ii arde buza producatorului dupa retaileri? Daca-s asa nasoi, de ce nu-i da dracului si nu se duce direct la consumatori? Fiindca retailerii sint buni. Fiindca ii fac un serviciu. Fiindca il scapa de marfa repede. De toata marfa. Nu-i adevarat ca pierde din relatia cu intermediarii. Vinde mai ieftin dar si costurile lui sint mult mai mici. Costurile cu vinzarile sint preluate de retaileri. Ii scad drastic costurile cu transportul, depozitarea, spatiul de vinzare, vadul, reclama si tot ce inseamna know-how-ul vinzarii. Daca ai rosii de vinzare, unde stai cu ele pina vin, daca pot, 16 000 de bucuresteni si ploiesteni sa ti le cumpere cu kilul? Unde le depozitezi, cum te finantezi cind iei bani cu tiriita, cum afla aia de tine si cine plateste transportul? Ai timp si bani sa te ocupi de ambalare, prezentare, vinzare?

Daca esti consumator si vrei whisky scotian, masini de ras nemtesti, televizor coreean, smartfon american, vin chilian si struguri romanesti, de unde le iei? Dai o fuga in jurul lumii? Nu te costa cam mult transportul? Iti cumperi un cargou de 50 000 de tone si te duci cu el in jurul lumii sa te aprovizionezi de toamna? Sau hai sa zicem ca vrei doar produse romanesti. Dai o fuga pina la Sfintul Gheorghe sa-ti iei sase kile de cartofi, la Sibiu sa iei patru kile de brinza si la Pitesti sa iei trei kile de prune? “Pai nu, sa vina producatorul la mine!” Serios? Pe timpul si banii cui? Promiti ca ii cumperi toata marfa? Toate cele trei tone de cartofi?

Si noua, consumatorilor, si producatorilor, ne plac intermediarii. Sau, mai bine zis, traim mult mai bine cu ei decit fara ei. Ne fac un serviciu, ei fac posibila intilnirea banilor cu produsele. Datorita lor producatorii au vinzare si consumatorii produse. Ei fac accesibila si comoda relatia dintre banul omului si produsul celuilalt om. D-aia sint doriti si moftangii. Fara ei am gasi cinci produse pe piata, si alea scumpe. Ca-n Venezuela, Coreea de Nord sau Romania anilor 80.

sursa:Stiripesurse.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img