marți, 16 aprilie, 2024

Franta – Un portavion de ultima generatie va inlocui ‘Charles de Gaulle’ in 2036

Distribuie:

Publicat:

Portavionul de nouă generaţie care va înlocui 'Charles de Gaulle' va fi lansat la apă pentru primele teste în 2036 şi va fi construit la Chantiers de l'Atlantique, a confirmat luni ministrul francez al armatelor, Florence Parly, cu prilejul unei deplasări la şantierul naval, relatează AFP.

"Aici, la Saint-Nazaire, va fi construit portavionul de nouă generaţie, care îi va succeda (portavionului) 'Charles de Gaulle' în 2038 şi care ar urma să aibă primele teste în mare în 2036", a declarat ministrul, care a făcut această deplasare cu prilejul începerii lucrărilor la o navă de realimentare.

Unicul portavion francez, 'Charles de Gaulle', va fi înlocuit de acest portavion de nouă generaţie care trebuie construit la Saint-Nazaire pentru că "Les Chantiers de l'Atlantique sunt singurele capabile să construiască o navă de o asemenea mărime şi un astfel de tonaj", a explicat Florence Parly presei.

"Lucrăm sub formă de studii" la acest portavion de ultimă generaţie, a adăugat ea.

"Portavionul va fi lansat la apă în 2036 pentru primele sale teste", a mai spus Florence Parly, dar a precizat că este încă prea devreme pentru a evoca bugetul pentru construcţia navei menite să preia ştafeta de la 'Charles de Gaulle', care "îşi va încheia ciclul de viaţă în 2038-2040'.

"Legea programării militare prevede bugetul pentru studii, iar atunci când preşedintele republicii va lua deciziile necesare, mijloacele destinate construcţiei acestui nou portavion vor figura într-o viitoare lege a programării militare", a explicat ea.

La Saint-Nazaire ministrul francez a putut să vadă giganticele pacheboturi de croazieră care sunt în construcţie şi în special ultra-luxosul "Celebrity Apex", care a fost terminat dar nu a putut fi lansat la apă din cauza pandemiei de COVID-19.

Imobilizarea acestui gigant al mărilor simbolizează incertitudinile de pe piaţa croazierelor şi comenzile militare sunt mai importante ca niciodată pentru "Chantiers de l'Atlantique", notează AFP.

De altfel, Florence Parly a dat asigurări că "statul va fi alături de Chantiers de l'Atlantique, ca şi alături de toate companiile din baza industrială de apărare, pentru a contribui la relansarea economiei franceze".

Florence Parly a participat luni la ceremonia de decupare a primei foi de metal laminat pentru o navă de realimentare care ar urma să fie livrată de Chantiers de l'Atlantique în 2022. Aceasta va fi prima dintr-o serie de patru nave care vor fi livrate în 2022, 2025, 2027 şi 2029, a mai precizat ministrul.

Aceste nave de realimentare vor permite furnizarea către vasele din Marina naţională a carburantului, muniţiilor, pieselor de schimb şi proviziilor. Una dintre noutăţi este că, în comparaţie cu cele trei nave de realimentare actuale, cele noi vor avea "o cocă dublă pentru a proteja oceanele de orice incident petrolier".

Grupul italian Fincantieri urmează să achiziţioneze Chantiers de l'Atlantique, dar Comisia Europeană a deschis la sfârşitul lui noiembrie o anchetă aprofundată asupra acestui proiect de achiziţie, considerând operaţiunea susceptibilă să reducă "concurenţa pe piaţa construcţiei de nave de croazieră".

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img