vineri, 29 martie, 2024

Gigantul retailer online Alibaba Group Holding Ltd a pus ochii pe divizia Metro din China

Distribuie:

Publicat:

Cel mai mare retailer online chinez, Alibaba Group Holding Ltd, negociază cu Metro AG preluarea unei participaţii la divizia din China a companiei germane, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Reprezentanţii Metro şi Alibaba nu au dorit să comenteze informaţia. Discuţiile sunt în stadiu preliminar şi s-ar putea finaliza fără niciun rezultat, au avertizat sursele.

Interesul Alibaba în operaţiunile Metro din China vine după ce rivala Tencent a semnat anul trecut un parteneriat cu retailerul francez Carrefour. Metro şi Alibaba au deja un parteneriat în domeniul vânzărilor de retail online din China.

Şi Bloomberg anunţa luna aceasta că Metro AG analizează posibilitatea vânzării unui pachet majoritar de acţiuni la divizia sa din China către un ofertant local.

Potrivit surselor, Metro AG este dispusă să vândă până la 80% din acţiunile diviziei din China dacă va primi o ofertă atractivă. Sursele adaugă faptul că vânzarea ar putea demara în lunile februarie sau martie, după sărbătoarea Noului An chinezesc. Cât de mare va fi pachetul de acţiuni ce va fi vândut depinde de ofertele primite, iar în tranzacţie ar putea fi incluse şi activele imobiliare ale Metro din China, au spus sursele.

"Există dorinţa de a monetiza un activ atractiv. Cu toate acestea, se pune întrebarea ce rămâne din Metro după vânzarea unor active interesante pentru creştere?", susţin analiştii de la Sanford C. Bernstein Ltd.

Afacerile din China ale Metro Cash & Carry cuprind 95 de magazine, iar în exerciţiul financiar 2017-2018 au raportat venituri de 2,7 miliarde euro. Sursele citate de Bloomberg susţin că, anul trecut, Metro AG a desemnat băncile Citigroup Inc. şi JP Morgan Chase & Co. să efectueze o evaluare a operaţiunilor sale din China, iar la finalul acestei evaluări grupul german a decis să cedeze controlul unui partener chinez.

Un purtător de cuvânt al Metro a precizat că grupul este într-un stadiu preliminar în evaluarea de noi parteneriate strategice pentru operaţiunile din China şi a contactat o serie de parteneri care consideră că îi vor extinde capacităţile. După ce va fi identificat un grup de parteneri interesaţi, compania va demara discuţiile cu privire la un posibil acord, a precizat purtătorul de cuvânt, care nu a dorit să avanseze un interval de timp concret.

În luna decembrie 2018, directorul Metro AG, Olaf Koch, declara că grupul analizează şi posibilitatea vânzării operaţiunilor de retail, care au dificultăţi în a concura cu rivali precum Aldi şi Lidl, adăugând că se aşteaptă să ajungă la un acord de vânzare în următoarele şase luni.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img