joi, 28 martie, 2024

La nivelul Patria Bank, 17% dintre creditele destinate agriculturii sunt accesate de femei

Distribuie:

Publicat:

La nivelul Patria Bank, 17% dintre creditele destinate agriculturii, 12% dintre creditele IMM & Corporate şi 28% dintre creditele de microfinanţare sunt contractate de femei, în topul domeniilor de activitate ale afacerilor finanţate şi reprezentate de acestea regăsindu-se agricultura, comerţul şi industria prelucrătoare potrivit Agerpres.

"În fiecare an, în luna martie, sărbătorim cu bucurie persoanele de gen feminin. Printre flori, mărţişoare şi cadouri, dedicate doamnelor şi domnişoarelor din România, Patria Bank face cunoscută şi implicarea acestora în relaţia cu banca. Deşi despre implicarea doamnelor în conducerea şi dezvoltarea unei afaceri se vorbeşte mai mult decât în anii anteriori, în spaţiul public, în gestionarea relaţiilor cu banca prezenţa acestora este în continuare mai scăzută decât a persoanelor de gen masculin. În privinţa clienţilor Patria Bank, cifrele aferente anului 2019 şi începutului anului 2020, susţin această opinie: 17% dintre creditele destinate agriculturii, 12% dintre creditele IMM & Corporate şi 28% dintre creditele de microfinanţare sunt contractate de femei. Dintre domeniile de activitate ale afacerilor finanţate şi reprezentate de femei, în top se regăsesc: agricultura, comerţul şi industria prelucrătoare", se arată într-un comunicat al băncii.

Dacă persoanele de gen feminin au apelat mai puţin la bancă pentru finanţarea unei afaceri, în cazul creditelor pentru utilizare personală lucrurile situaţia este mai echilibrată: 40% dintre clienţii de credite retail sunt femei.

"Ca femeie şi mamă, în acelaşi timp, susţin implicarea femeilor în afaceri şi în relaţia cu băncile, în general. Cred că pe lângă gândire strategică şi dedicare, o femeie poate aduce echilibru şi claritate în cadrul unei afaceri. Sunt convinsă că în ţara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relaţia cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalităţi. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajaţi sunt femei, iar 80% dintre clienţi sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbaţi. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aş dori ca şi în privinţa clienţilor antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate", a declarat Daniela Iliescu, director general Patria Bank.

În sprijinul antreprenorilor, dar şi a celor interesaţi de subiecte financiare, Patria Bank a lansat un blog cu resurse pentru dezvoltarea afacerii şi gestionarea bugetului personal. Pe blogul Patria se regăsesc recomandări în domenii diverse, cum sunt resurse umane, planificarea bugetului, finanţarea afacerii, cercetarea de piaţă şi nu numai, propuse chiar de antreprenori români din domeniile respective.

"Doamnele dornice de inspiraţie şi informaţii pentru creşterea afacerii sunt invitate să se aboneze la newsletterul blogului, ce transmite periodic, cele mai recente articole publicate", se mai spune în comunicatul băncii.

Patria Bank este o bancă românească, listată la Bursa de Valori Bucureşti, cu prezenţă la nivel naţional, fiind dedicată creşterii gradului de bancarizare în România şi susţinerii antreprenorilor locali. Grupul Patria Bank are ca acţionar majoritar Fondul de Investiţii Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity ai cărui principali investitori sunt BERD (Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare), FEI (Fondul European de Investiţii, parte a Grupului Băncii Europene pentru Investiţii), DEG (Banca de Dezvoltare, parte a grupului bancar KFW) si BSTDB (Banca de Dezvoltare a Regiunii Mării Negre).

Grupul Patria Bank include Patria Bank, Patria Credit IFN şi SAI Patria Asset Management.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img