vineri, 29 martie, 2024

PMP VASLUI:”Suntem tinuti, parcã intentionat, in subdezvoltare! De ce? Pentru cã, de 26 de ani, politicienii refuzã sã ne «conecteze» la restul tãrii!”

Distribuie:

Publicat:

MATERIAL PROPAGANDA ELECTORALA

Una dintre temele majore de campanie asumate si atent analizate de candidatii PMP Vaslui in aceastã campanie electoralã – dar de o importantã majorã pentru orice comunitate localã – este cea a infrastructurii rutiere. Dezvoltarea acestui segment este in directã dependentã de cresterea nivelului de trai, atat al comunitãtilor, cat mai ales al fiecãrui individ in parte. Specialistii s-au pronuntat, de-a lungul timpului, fãrã echivoc, asupra faptului cã, acolo unde nu existã drumuri, nu existã dezvoltare. Unul dintre cei mai bine pregãtiti specialisti ai PMP in domeniul infrastructurii rutiere si cu o experientã considerabilã in domeniu este candidatul care deschide lista la Senatul Romaniei, Vasile Tonitã. Acesta a avut amabilitatea sã ne rãspundã la un set scurt de intrebãri pe domeniul infrastructurii, impãrtãsind astfel vasluienilor din vasta sa experientã. Mai mult, solutiile propuse de el demonstreazã clar cã, dacã se intervine eficient si imediat, si judetul Vaslui mai are o sansã la dezvoltare.

Reporter (R): Domnule Vasile Tonitã, vã multumim pentru cã v-ati fãcut timp sã stati de vorbã cu noi, stiut fiind faptul cã sunteti mai mereu in contact cu electoratul vasluian, pentru a-i expune obiectivele pe care si le-a propus PMP si, implicit, dumneavoastrã. As incerca sã vã ridic mingea la fileu incã de la inceput si sã vã „atentionez’ cã vom discuta despre infrastructura rutierã a judetului Vaslui.
Vasile Tonitã: Da, este un subiect de discutie, dar mai mult de dezba – tere, avand in vedere problemele grave pe care le are judetul in privinta infrastructurii rutiere…

R: Prin urmare, fiind un specialist in domeniu – dupã cum se stie – dar mai ales avand in vedere experienta amplã in transport, ce credeti cã i-a lipsit judetului Vaslui in ultimii 25 de ani sã se poatã inscrie in randul judetelor cu o infrastructurã rutierã modernã, normalã de altfel?

Vasile Tonitã: Vointa politicã si onestitatea politicienilor. De la bun inceput, vreau sã distrug fãrã urmã de regret un concept gresit, cunoscut de o tarã intreagã, si anume acela cã populatia judetului nostru nu ar fi informatã. Este total eronat! Oamenii au fost in permanentã informati, insã informatiile care li s-au furnizat au fost, dacã nu minciuni prin omisiune, atunci manipulãri prin modificãri de date statistice. Iar aici vã pot da cel mai elocvent exemplu, eu fiind barlãdean. In renumita „Strategie de dezvoltare a municipiului Barlad’, asumatã si iar asumatã atat de pompos de fosta conducere PSD a orasului, dar extrem de stufos intocmitã, doar cine are rãbdarea sã o studieze poate afla boala grea care chinuie acest municipiu, acest judet in ansamblu. Acolo, practic, vedem scris negru pe alb cum politicul isi asumã gravele deficiente din infrastructura rutierã si mai ales cum vorbeste cu subiect si predicat despre subdezvoltare, din pricina lipsei drumurilor. Eu sunt un om simplu si voi vorbi ca atare. PSD le-a dat oamenilor o mare strategie, chipurile de dezvoltare, recunoscand astfel, implicit, cã suntem tinuti, parcã intentionat, in subdezvoltare! De ce? Pentru cã de 26 de ani politicienii care au condus acest judet si aceastã tarã au refuzat sã ne „conecteze’ la restul tãrii!

R: Totusi, implementarea unei strategii, fie ea si de dezvoltare la nivel local, nu este neaparat un lucru rãu. Vreau sã spun cã nu este decat o modalitate, la un moment dat, de atragere de fonduri europene pentru refacerea drumurilor, eventual pentru construirea unora noi…

Vasile Tonitã: Intr-o anumitã logicã, aveti dreptate sutã la sutã. Insã aici intervine gandirea mãruntã a celor care fac astfel de strategii. Cum poti moderniza drumurile dintrun oras, dacã orasul nu este legat de alte localitãti? Aici cred cã, mai degrabã, ar fi trebuit sã vorbim despre o strategie la nivel de judet. Si abia dupã aceea, oamenii care vremelnic fac legi, la Bucuresti, sã intervinã pentru interconectarea tuturor judetelor care isi fac o astfel de strategie si o mai si realizeazã. Adicã, eu, care detin o firmã de transport rutier de persoane, cum pot ajunge in toate comunele judetului, dacã drumurile sunt sub orice criticã?! Cred, prin urmare, cã atunci cand gandesti mãrunt, ai parte doar de lucruri mãrunte. Intelep – ciunea popularã romaneascã, pe care Dumnezeu i-a hãrãzit-o acestui popor, spune cã pestele de la cap incepe sã miroase. Deci, dacã realizam o strategie bine conturatã la nivel judetean, atunci vã spun eu cã 10 parlamentari cat va avea acest judet puteau propune o lege care sã permitã chiar construirea unei autostrãzi. Vã asigur cã ar fi fost sustinuti si de parlamentarii din Galati, Iasi, Suceava panã la Botosani. Si astfel, Regiunea Moldovei nu ar mai fi fost cea mai sãracã din tarã. Si mai stiu doar atat, cã legile bune sunt fãcute doar de oamenii buni! Iar buni sunt cei care se gandesc la semenii lor, la aproapele lor…

R: Mã gandesc cã ar fi bine sã vã „incurc’ un pic si sã vã intreb cum vã explicati dumneavostrã faptul cã, in lipsa unei infrastructuri adecvate, moderne – dar normale de altfel -, soferii din Romania plãtesc taxe de drum atat de mari?

Vasile Tonitã: Nu mã incurcati deloc, ci din contrã si chiar vreau sã vã multumesc pentru cã imi dati posibilitatea sã le explic oamenilor din acest judet cat de rãu au abordat politicienii in ultimii 26 de ani aceastã problemã. Fie cã este vorba despre RCA-uri, rovignete sau alte taxe suplimentare de drum, politicul a intervenit de fiecare datã cand a avut interes, fãrã a se gandi vreun moment la consecintele individuale din tarã. Imi vine acum in minte, pentru a argumenta, o scenã din filmul „Ticãlosii’, in care marele Dorel Visan ii cere unui senator sã dea o lege panã ce isi introduce in tarã vapoarele cu marfã, el nu plãteste TVA-ul iar apoi sã dã o ordonantã de scutire pentru a rãmane banii la partid. Cam asa si cu taxele de drum. Cred cã mai degrabã banii colectati de la popor pleacã intr-o cu totul altã parte, pentru cã in drumuri nu se vãd mai deloc.

R: Si totusi in alte judete din tarã se vãd. Mã refer aici la cele din vest, care, asa cum spuneati, au inteles importanta unei infrastructuri rutiere moderne si au investit in ea, astfel incat acum sunt cele mai dezvoltate din tarã.

Vasile Tonitã: Inchei prin a vã spune doar atat: acolo, oamenii au inteles de fapt cã bunãstarea individualã, a familiilor lor, a fiecãruia in parte, tine doar de onestitate. Nu poti avea pretentii sã functionezi eficient si sã o duci bine intr-un grup sau in societate, dacã tu nu o duci bine in primul rand in familie si nu faci bine pentru ea. Cea mai mare valoare a poporului roman a fost, este si va rãmane familia. Am fost conceputi de Divinitate sã functionãm in familie. Calea, drumul nostru in aceastã viatã este tocmai asigurarea unui viitor urmasilor nostri. Doar cand vom intelege toti, pe deplin, acest lucru ne va fi bine. Cinstit, eu vã spun cã l-am inteles demult. Dumnezeu mi-a dat aceastã putere mãruntã, dar atat de importantã’.

Material electoral publicat de BUNA ZIUA VASLUI la comanda PMP Vaslui

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img