joi, 28 martie, 2024

Raportul calitate-pret, cel mai important criteriu pentru romani atunci cand cumpara articole vestimentare

Distribuie:

Publicat:

Bucureștenii pun mai mult preț pe brand, în comparație cu restul consumatorilor de fashion din țară. Prețul este principalul criteriu pentru consumatori atunci când aleg magazinul online de fashion. 30% mai multe experiențe digitale în magazinele de fashion din România față de anul trecut.

Consumatorii de fashion din România preferă produsele care au un raport bun calitate-preț, mai ales dacă se regăsesc pe raftul ofertelor speciale, așa cum arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.

Atunci când aleg un articol vestimentar, consumatorii români țin cont în primul rând de raportul calitate-preț (4,63 puncte din 5), urmat apoi de preferințele personale, fără a pune accent pe brand (4,13 puncte din 5).

Consumatorii care cumpără îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii țin cont în primul rând de preferințele personale (4,16 puncte) și mai puțin în funcție de eticheta pe care o poartă (3,83 puncte). Spre deosebire de restul consumatorilor români, bucureștenii pun mai mult preț pe brand. Când merg la shopping, pentru ei contează mai mult ca hainele să fie de marcă (3,90 puncte), chiar în detrimentul gusturilor personale (3,88 puncte).

În mediul online, principalul criteriu de departajare pentru consumatorii români de fashion atunci când decid să cumpere dintr-un magazin de îmbrăcăminte virtual îl reprezintă prețul final.

Principalele trei criterii în selecția magazinului de unde își fac cumpărăturile sunt de natură financiară: 52% dintre cei care cumpără articole de fashion din online caută magazine care oferă promoții, 42% caută prețuri reduse în magazinele fizice, iar 37% cumpără online dacă transportul este gratuit.

Citește și: Gala 'Women in Economy' – sărbătoarea doamnelor din business

Calitatea produselor și brandurile puse la dispoziție reprezintă abia al patrulea criteriu de care țin cont consumatorii atunci când aleg un magazin de fashion online și care este important pentru 32% dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

75% dintre consumatori folosesc smartphone-ul în sesiunile de cumpărături, înregistrând astfel o creștere de 8 procente în comparație cu anul trecut. Cei mai mulți dintre consumatori, atunci când se află în magazinele fizice, caută cu ajutorul telefonului oferte speciale (40%) sau compară produsele similare și prețurile acestora cu cele ale competitorilor (37%).

„Cea mai mare provocare a retailerilor rămâne așadar crearea unei simbioze între mediul online și cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligența artificială pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi răspunsul atât pentru nevoile consumatorilor dar și pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Anul acesta MKOR premiază excelența!

Brandurile de fashion investesc constant pentru a le oferi clienților experiențe inedite atunci când sunt la cumpărături. MKOR recunoaște meritele brandurilor de fashion care digitalizează experiența de shopping prin tehnologia asistivă, fie că vorbim de magazinele online sau din mall.

Astfel, MKOR oferă brandurilor marca Seal of Excellence in Digital Fashion, în patru categorii, conform datelor furnizate de consumatorii de fashion:

Most Loved Fashion Brand (cel mai iubit brand);

Most Popular Online Fashion Retailer (cel mai popular/ vizitat brand);

Best Fashion Conversion Rate (cea mai bună rată de conversie);

Best Digital Fashion Experience (cea mai bună experiență digitală).

Studiul „Digital Fashion Consumer Trends" (https://mkor.ro/studii/digital-fashion-consumer-2019/) a fost realizat de agenția de cercetare de piață MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.

******

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției: https://mkor.ro/studii-proprii/

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale, potrivit unui comunicat remis STIRIPESURSE.RO.

 

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img