vineri, 26 aprilie, 2024

Tudor Ciuhodaru, decizia Parlamentului European cu privire la restricționarea activității din cauza coronavirusului

Distribuie:

Publicat:

Europarlamentarul și medicul ieșean Tudor Ciuhodaru a făcut publică decizia Parlamentului European cu privire la restricționarea activității din cauza coronavirusului.

 „Având în vedere
– articolul 22 alineatul (5) din Regulamentul de procedură al Parlamentului European,
– avizul serviciului medical al Parlamentului European;
Întrucât,
– este necesară protejarea sănătății deputaților Parlamentului European, a personalului, precum și a altor persoane care lucrează sau vizitează Parlamentul European;
– izbucnirea bolii virale COVID-19, care a început în decembrie 2019 la Wuhan, China, s-a răspândit în diferite regiuni ale lumii, inclusiv grupări din anumite regiuni din Uniunea Europeană, determinate de Centrul European pentru Controlul Bolilor și constituie un amenințare pentru sănătatea publică,
– există riscul ca persoanele care s-au aflat recent în regiunile menționate mai sus, în special afectate de boala infecțioasă cauzată de COVID-19, să fie infectate cu virusul respectiv și să le infecteze pe altele înainte de a avea simptome ale bolii;

– prin urmare, autoritățile publice ale statelor membre recomandă izolarea persoanelor care au călătorit în anumite zone afectate în special de COVI D-19 pentru o perioadă de paisprezece zile;
– prin urmare, este oportun să refuzăm accesul la clădirile Parlamentului European persoanelor care au vizitat recent regiunile menționate mai sus, unde există un risc semnificativ de infectare cu noul virus, pentru o perioadă de paisprezece zile de la întoarcerea de la acei regiuni.
– cu toate acestea, nu este întotdeauna posibil ca Parlamentul să identifice cu un grad suficient de încredere, printre numărul mare de vizitatori externi și participanți la eveniment, indiferent dacă au călătorit sau nu dintr-o astfel de zonă afectată în special de COVID-19,
– evenimentele la care participă un număr mare de persoane sunt recunoscute de Organizația Mondială a Sănătății ca facilitând transmiterea bolilor respiratorii;
– în consecință, anumite evenimente la scară largă au fost deja anulate într-un număr de state membre ale Uniunii Europene și în Elveția,
– prin urmare, este necesar să se anuleze evenimente non-core implicând vizitatori externi sau participanți la sediile Parlamentului

– în timp ce protejează sănătatea, Parlamentul ca infrastructură critică a democrației în Uniunea Europeană ar trebui să-și păstreze capacitatea de a-și exercita funcțiile de bază atribuite instituției prin Tratatul privind Uniunea Europeană;
A DECIS

articolul 1
(1) Următoarele tipuri de evenimente și vizite în sediile Parlamentului în toate cele trei locuri de muncă și în Oficiile de legătură ale Parlamentului European din interiorul și din afara Uniunii Europene, sunt anulate până la o notificare ulterioară, indiferent de organizatorul sau autoritatea de autorizare a acestora:
– Delegații – Ședințe de comisii – Participarea la adunările parlamentare și organele acestora – Delegații de observare a alegerilor – Evenimente organizate de comisii – Vizite sponsorizate de membri – Vizite personale ale membrilor – Vizite personale ale asistenților acreditați – Vizite ale asistenților locali – Vizite personale ale personalului – Evenimente organizate de către administrația Parlamentului – evenimente / semiare Euroscola, Euromed-Scola și Euronest-Scola – Seminarii – Vizite individuale și de grup în Parlament și evenimente multiplicatoare de opinie – Evenimente și expoziții culturale – Evenimente ale unor organisme externe care au loc în sediile Parlamentului Evenimente co-organizate cu Parlamentul European care are loc în sediul Parlamentului – Evenimente organizate de grupurile politice și membri neafiliați – Evenimente organizate de către membri individuali, inclusiv evenimente care au loc după ora 20.00 seara pentru care a fost prevăzută o derogare – Evenimente care fac uz de restaurantul membrilor, Saloanele membrilor, alte restaurante și alte locuri desemnate spații care implică prânzuri / mese / cocktailuri.

(2) Persoanelor, în afară de membrii personalului Parlamentului care doresc acces la sediile Parlamentului din cauza evenimentelor și vizitelor anulate, li se refuză accesul.
(3) Cu excepția cazului în care se prevede altfel la alineatul (1), organele de conducere ale Parlamentului, ședințele plenare, ordinare și extraordinare ale comitetelor și grupurile politice nu sunt restricționate în capacitatea lor de a funcționa normal, însă fără participarea reprezentanților interesului și a vizitatorilor decât cei specifici invitat de președintele respectiv în calitate de vorbitor. Ședințele plenare ale Comitetului Regiunilor și ale Comitetului Economic și Social European în sediile Parlamentului rămân posibile în aceleași condiții.
(4) Reprezentanții mass-media nu pot fi excluși de la accesul sediului Parlamentului, cu excepția cazului în care prevede articolul 2.
(5) Casa istoriei europene, Parlamentarium și site-urile Europa Experience continuă să fie deschise vizitatorilor, cu excepția cazului în care autoritățile locale competente indică altfel.
Articolul 2
1. Accesul la clădirile Parlamentului European este refuzat persoanelor care au vizitat în ultimele 14 zile înainte de a solicita accesul la sediile Parlamentului regiunile indicate în lista publicată în Intranetul Parlamentului sub următorul link: https://epintranet.in.ep.europa.eu/home/latest-news/news-area/updated-coronavirus- outbreak.html .
(2) Interdicția încetează să se mai aplice, pentru fiecare dintre persoanele în cauză de la alineatul (1), respectiv paisprezece zile după data întoarcerii lor din zonele indicate în această listă, în cazul în care nu au apărut manifestări ale bolii în această perioadă.
3. De asemenea, accesul este refuzat persoanelor care au fost în contact cunoscut cu o persoană a cărei infecție cu noul virus a fost confirmată și care încă nu au primit de la medicul medical confirmarea că nu sunt infectate.
Articolul 3
1. Toate persoanele, cu excepția deputaților și a personalului Parlamentului European, trebuie să declare atunci când doresc să intre în spațiile Parlamentului dacă au fost în oricare dintre regiunile în cauză menționate la articolul 2 alineatul (1) în ultimele 14 zile înainte de a dori să intre .
(2) Pentru membri și personal, normele suplimentare pot fi adoptate de autoritățile competente ale Parlamentului.
Articolul 4
Secretarul general pune în aplicare această decizie în ceea ce privește personalul Parlamentului European și în ceea ce privește punerea în aplicare practică a măsurilor prevăzute în prezenta.
Articolul 5
Această decizie produce efecte imediate. Se expiră trei săptămâni de la data semnării, cu excepția cazului în care președintele este reînnoit.”

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img