joi, 28 martie, 2024

Un celebru producator de ceasuri revine in forta pe piata. Numai bunicii nostri isi mai aduc aminte de ele

Distribuie:

Publicat:

Cu o istorie care dateaza inca din 1721, atelierul din Petrodvorets, de la marginea frumosului Sankt Petersburg a redevenit activ in productia de ceasuri in 2009 odata cu preluarea lui de Jacques Von Polier si David Henderson-Stewart. In urma cu cateva zile, manufactura a deschis primul sau boutique la Moscova.

Putini romani isi mai amintesc de marca de ceasuri Raketa. Inainte de 1990, ceasurile purtand mandre titulatura „produs in Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste” se aflau la mainile majoritatii oficialilor guvernamentali din estul Europei. Ei bine, incepand din 2009, un francez – Jacques Von Polier si un britanic – David Henderson-Stewart, au decis sa investeasca in readucerea la viata a unei marci care a produs ceasuri atat pentru sefi de stat cat si pentru astronauti, militari de frunte sau vedete ale muzicii. Pe langa istoria bogata, marca Raketa a beneficiat, in ultimii ani, de colaborari cu personalitati precum supermodelul Natalia Vodianova, cosmonautul Sergei Krikalev, balerinul Artem Ovcharenko sau chiar maestrul filmului sirb Emir Kusturica. Este interesant de observat ca aceste nume mari nu au fost utilizate de noii proprietari ai Raketa ca ambasadori ai brandului, ci drept colaboratori ai echipei de design. Asa se face ca acum in oferta manufacturii rusesti se afla piese precum Avant-Garde, Copernicus, Baikonur, Polar, Classic, Balerina sau Zvezda cu preturi cuprinse intre 7.000 de ruble si 150.000 de ruble (100 euro – 2.100 de euro). 

Primul boutique din Moscova

Detinerea unui magazin propriu de prezentare si desfacere pentru noile ceasuri Raketa a fost o ambitie a lui Jacques Von Polier. Mai intai a fost inaugurat boutique-ul din Paris, aflat pe Rue de la Paix, iar in aceasta vara, dupa luni bune de cautari ale unei pozitii strategice in capitala Rusiei, un altul pe principala artera comerciala a Moscovei, Tverskaya. „Suntem departe de cheltuielile marilor marci de ceasuri de lux pentru spatii comerciale, dar aceasta este filosofia noastra, a celor de la Raketa. Imediat ce avem 10 de euro pentru cheltuieli preferam sa ii investim in echipamente necesare productiei decat in marketing sau imagine”, a declarat Von Polier la inaugurarea spatiului comercial de doar 20 mp de pe strada Tverskaya.

Pana la deschiderea acestor doua boutique-uri, care se adauga celui de langa fabrica din Petrodvorets, ceasurile Raketa au fost comercializate prin magazine multibrand. O strategie castigatoare daca ne luam dupa declaratiile oficialilor companiei care sustin ca majorarea medie a vanzarilor a fost de circa 70% pe an. „Dar nu ne simteam acasa”, spune Jacques Von Polier.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img