vineri, 29 martie, 2024

Conditii drastice impuse de Ministerul Mediului pentru programul Rabla in acest an. Ce trebuie sa stie romanii

Distribuie:

Publicat:

Ministerul Mediului va aloca fonduri programului Rabla, prin intermediul căruia românii care vor să-şi schimbe maşinile vechi cu unele noi pot cere bani de la stat. Totuşi. în 2019, doritorii vor avea de îndeplinit câteva cerinţe suplimentare pentru a beneficia de finanţarea de peste 9.000 de lei la cumpărarea unei maşini noi, informează Adevarul.ro.

 

Cei care vor să participe la programul Rabla trebuie să:

– aibă domiciliul în România

– nu trebuie să aibă datorii la stat

– maşina care este dată la casat trebuie să aibă cel puţin opt ani şi ITP (inspecţie tehnică periodică) valabilă – foarte important

– autovehiculul trebuie să fie perfect funcţional; nu mai sunt admise mașini care zac de ani de zile prin parcări.

Dacă problema ITP-ului a fost rezolvată, folosind vechea maşină, puteţi trece la accesarea programului de finanţare. În primul rând, doritorii se vor înscrie la un dealer autorizat. Apoi, vor duce maşina veche la REMAT, o vor radia din circulaţie după care vor putea intra în posesia noii maşini. Statul virează banii direct dealerului.

Şi în acest an prima pentru casarea unei maşini vechi se menţine la valoarea de 6.500 de lei. Suplimentar, cei interesaţi pot obţine un ecobonus de 1.000 de lei şi/sau de un ecobonus de 1.700 de lei, în funcţie de caracteristicile maşinii pe care intenţionează s-o cumpere. Aşadar, românii care vor să-şi schimbe maşina veche vor putea obţine cel mult 9.200 de lei.

Maşinile ce urmează să fie cumpărate vor trebui să genereze cel mult 120 g CO2/km, spre deosebire de limita de anul trecut, care a fost de 130 g CO2/km.

Metodologia de acordare a ITP-ului a fost modificată fiind acum mult mai drastică. Concret, de ceva timp, la efectuarea ITP, deficienţele tehnice ale autoturismelor sunt grupate în trei mari categorii. Una dintre ele o formează defecţiunile majore. În categoria deficienţelor majore sunt încadrate cele care pot compromite siguranţa vehiculului, pot avea un impact asupra mediului sau îi pot pune în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic.

Mai sunt apoi şi deficienţele periculoase, adică acelea care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au un impact asupra mediului. Dacă o maşină are o deficienţă majoră sau periculoasă, inspecţia tehnică nu poate fi trecută, fiind necesară o nouă verificare tehnică în termen de 30 de zile. Acestea nu sunt singurele înăspriri la regulamentul ITP. Astfel, maşinile cu o vechime mai mare de 12 ani trebuie să facă ITP-ul anual.

Apoi, pentru un mai mare grad de corectitudine, firmele care au linii de inspecţie ITP sunt obligate să asigure, prin intermediul unui sistem video, înregistrarea activităţii, înregistrare care trebuie păstrată şi pusă la dispoziţia Registrului Auto Român (RAR) pentru eventuale verificări.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img