vineri, 19 aprilie, 2024

Contracte cu DEDICATIE la Aeroportul Otopeni

Distribuie:

Publicat:

Licitațiile de la Aeroportul Otopeni sunt foarte atractive, din punct de vedere financiar și nu scapă deloc ‘băieților deștepți’ ce își duc veacul numai din contractele cu statul. În spatele acestor contracte câștigate stau o serie de ‘protocoale’ scrise în alb ce aduc cu ele o serie de trădări și favoruri.

Conform dezvăluirilor făcute de cei de la Național, Aeroportul Otopeni este un sac fără fund unde au loc numai anumite firme pentru contracte și angajați proveniți doar din anumite ‘pepiniere’.

Raportul informativ dezvăluit în ”lovitura” din 8 ianuarie a dus în cele din urmă la îndepărtarea directorului George Alexandru Ivan de la conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București. Numai că riscul ca baza militară NATO de la Otopeni să își suspende pur și simplu activitatea din cauza încetării contractului de asigurare a energiei electrice, a balizajului, a prizelor și a altor elemente vitale ale infrastructurii necesare este acum mai mare decât oricând. Pentru că în perioada 20-24 februarie va expira contractul ”Mecano – Energetic” cu UTI, în valoare de 30 de milioane de euro. Iar după dezvăluirile noastre se află în acest moment în curs procedura de licitație la care participă actualul contractant UTI plus alte două companii. Însă marea problemă nu este doar lipsa timpului pentru ca în doar trei săptămâni să fie încheiată licitația și deja să intre ”în pâine” noul contractant, dar documentele intrate în posesia noastră arată că ”favoritul de serviciu” UTI ar fi trebuit deja pur și simplu  descalificat din această cursă.

Și asta pentru că UTI deține certificate constatatoare negative, dintre care două le prezentăm în exclusivitate chiar astăzi. Astfel că situația firmelor din imperiul miliardarului Tiberiu Urdăreanu ar fi trebuit ”clarificate” încă de la simpla verificare inițială a depunerii ofertei! Prevederile Legii nr. 99/2016, art. 180, alin. 1, lit. g fiind cât se poate de clare  cu condițiile legale în care se procedează la această descalificare : ”operatorul și-a încălcat în mod grav sau repetat atribuțiile principale ce îi reveneau în cadrul unui contract de achiziții publice (…) iar aceste încălcări au dus la încetarea anticipată a respectivelor contracte, plata de daune interese sau alte sancțiuni comparabile”. Iar certificatele negative date de ROMGAZ și ANCOM sunt mai mult decât clare în acest sens. Culmea este însă că la câte servicii secrete și structuri contrainformative avem în România, nimeni nu a aflat din luna octombrie 2017 sau barem din noiembrie 2018 de existența acestor certificate constatatoare negative!!! Și uite cum ”sifonul de serviciu al DNA”, cel  care s-a dovedit că l-a ”turnat” neîntemeiat chiar și pe actualul premier Ludovic Orban continuă să defileze la toate licitațiile pentru cele mai râvnite contracte cu companiile de stat. Următoarea fiind chiar pe 20 februarie!

 

Ivan ”moare”, dar nu se predă!

 

Culmea este însă că nici măcar ”odiseea” managerială a lui Ivan nu a încetat, în posesia noastră intrând o notă informativă incendiară de ultimă oră și care a ajuns deja la beneficiarii legali. ”La data de 07.05.2019 a fost semnat contractul de mandat nr. 177 între  George Alexandru Ivan și CNAB. Forma contractului de mandat a fost aprobată de CA prin Hotărârea nr. 5 din 19.04. 2017 – CA din care făcea parte și Ivan!La art. 4.2.12 din contract se prevede ca, în cazul în care persoana desemnată Director General este angajatul Companiei, la data semnării contractului de mandat încetează contractul individual de muncă. În consecință, CIM-ul dlui. Ivan a ÎNCETAT la data de 07.05.2019!

Acesta nemaifiind angajatul CNAB începând cu acea dată!Cu toate acestea, dl. Ivan este menținut în continuare Director Comercial al CNAB și după ce și-a dat demisia din funcția de Director General. Astfel că beneficiază drept urmare de toate drepturile conferite unui director (salariu + spor de conducere de 7.000 lei + autoturism de serviciu + telefon de serviciu). Astfel, toate sumele de mai sus (aproximativ 20.000 lei pe lună) sunt considerate prejudiciu adus CNAB, în condițiile în care George Alexandru Ivan nu mai are un contract de muncă valabil cu compania încă din data de 07.05.2019. Și în condițiile în care actualul Consiliu de Administrație a dat dispoziție noului Director General să îi înceteze contractul individual de muncă dlui. Ivan”.

 

Cine a ținut actele șase luni!

 

Iar cum Florin Dimitrescu, noul director general al CNAB provine la rândul său din ”pepiniera de cadre” a UTI, normal că teoria conspirației a lovit din nou în moalele capului atâtor nume grele din sistem. Mai ales că istoricul acestei licitații este la rândul său unul de-a dreptul halucinant și care ridică mari semne de întrebare. Pentru că Serviciul mentenanță integrată, beneficiarul contractului ”Mecano – Energetic” a înaintat încă din luna ianuarie a anului 2019 către Serviciul Achiziții documentele de atribuire, pentru a putea primi punctul de vedere. Numai că, surpriză, serviciul beneficar a cerut apoi imediat înapoi documentația ”pentru completări”. Numai că a ținut actele timp de șase luni, până în iulie 2019! După care, de-abia în septembre 2019 procedura a fost urcată pe SICAP. Iar o lună mai târziu, în octombrie, trei companii se arătau interesate, printre care și actualul contractant UTI. În ianuarie 2020 se cer ”clarificări” tuturor celor trei companii, în timp ce se tot trage de timp, ”clepsidra” curgând astfel în favoarea UTI. Exact compania care nici nu mai avea nevoie de alte clarificări în urma certificatelor negative aflate în ”portofliu”…

 

Certificate negative ROMGAZ și ANCOM

 

O altă pistă urmărită acum de cei care ” monitorizează” atribuirea contractului de care depinde inclusiv buna desfășurare a activității bazei militare aeriene de pe Otopeni o reprezintă prezența în actuala comisie de licitație a unor persoane din cadrul serviciului beneficiar! Ca și faptul că inclusiv Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a confirmat că atât UTI Facility Management, cât și UTI Grup și-au încălcat în mod grav sau repetat obligațiile contractuale.

Astfel, o situație concretă este reprezentată de certificatul constatator negativ emis în speța rezilierii contractului nr. 409/06.11.2018 încheiat cu ROMGAZ, la rubrica ”încetare anticipată, daune interese sau alte sancțiuni comparabile” : ”Autoritatea contractantă Societatea Națională de Gaze Naturale  ROMGAZ SA prin Sucursala de Transport tehnologic și mentenanță Tg. Mureș a reziliat contractul subsecvent nr. 409/06.11.2018 încheiat cu UTI FACILITY MANAGEMENT SA. Motivul rezilierii contractului a fost faptul că Autoritatea contractantă a apreciat faptul că nu sunt îndeplinite toate cerințele și specificațiile din caietul de sarcini, fapt care este suficient să conducă la rezilierea contractului subsecvent.”

 

Însă și mai ”clarificator” este documentul constatator  nr. SC-SL-18937/25.10.2017 emis de ANCOM pentru terțul susținător SC UTI GRUP SA, emis ca urmare a derulării contractului nr. SC-DA-7797/14.03.2017, unde este menționat că : ”În cursul derulării contractului de servicii mai sus menționat operatorul economic UTI GRUP SA nu a prestat serviciile la termen. Deoarece nu au fost respectați termenii contractuali s-au calculat, în sarcina operatorului economic, penalități de întârziere în cuantum total de 16.275,63 lei(conform adresa penalități nr. DASRN/1695/13.10.2017 și PVR nr. 1601/10/10.2017), penalități care au fost deduse și reținute  din obligația de plată a prețului pentru serviciile prestate, conform prevederilor contractuale”. Astfel, din analiza informațiilor menționate în cele două documente constatoare, Consiliul constată că motivele de emitere a acestora se încadrează în ipoteza ”și-a încălcat grav  sau repetat obligațiile, astfel cum a fost definită încălcarea gravă a obligațiilor contractuale de art. 180 alin. (6) din Legea nr. 99/2016”, conform Național.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img