miercuri, 24 aprilie, 2024

Cultivatorii de flori din Columbia, salvati de sarbatoarea Sfantului Valentin: au reusit sa isi revina dupa un an de criza

Distribuie:

Publicat:

Cererea puternică din partea consumatorilor americani înainte de Sfântul Valentin a permis industriei florilor din Columbia să revină de pe pragul prăpastiei, transmite Bloomberg, potrivit AGERPRES.

Exporturile au început să crească în ultimele luni, ceea ce este un semn de bun augur pentru sărbătoarea din 14 februarie, cea mai aglomerată zi a anului pentru florari. Vânzările puternice din acest weekend ar putea confirma relansarea industriei florilor.

În primăvara anului trecut, cultivatorii de flori din Columbia se pregăteau pentru Ziua Mamei, care de regulă este sărbătorită în a doua duminică a lunii mai, când pandemia a devastat SUA. În condiţiile în care marile pieţe precum cele din New York şi California au intrat în carantină, florarii columbieni au fost nevoiţi să distrugă mii de tone de trandafiri, garoafe şi crizanteme.

Urmau să vină şi alte veşti proaste. Când a venit vara, cuplurile din SUA au început să anuleze nunţile. Nici măcar vânzările de flori pentru înmormântări nu au fost grozave din cauza restricţiilor impuse adunărilor de persoane. Majoritatea florilor vândute în SUA vin din Columbia şi sectorul se pregătea pentru falimente în masă şi pierderi de locuri de muncă.

În mod, surprinzător situaţia a început să se îmbunătăţească treptat. După o prăbuşire de 25% în luna iunie, când începe sezonul nunţilor, exporturile de flori ale Columbiei şi-au revenit la finele verii, care în mod normal este o perioadă lentă. În consecinţă, pe ansamblul anului 2020, exporturile au scăzut cu doar 4% comparativ cu 2019, în pofida prăbuşirii de la începutul anului.

Cererea puternică din partea consumatorilor americani înainte de Sfântul Valentin a permis industriei florilor din Columbia să revină de pe pragul prăpastiei, transmite Bloomberg, potrivit AGERPRES.

Exporturile au început să crească în ultimele luni, ceea ce este un semn de bun augur pentru sărbătoarea din 14 februarie, cea mai aglomerată zi a anului pentru florari. Vânzările puternice din acest weekend ar putea confirma relansarea industriei florilor.

În primăvara anului trecut, cultivatorii de flori din Columbia se pregăteau pentru Ziua Mamei, care de regulă este sărbătorită în a doua duminică a lunii mai, când pandemia a devastat SUA. În condiţiile în care marile pieţe precum cele din New York şi California au intrat în carantină, florarii columbieni au fost nevoiţi să distrugă mii de tone de trandafiri, garoafe şi crizanteme.

Urmau să vină şi alte veşti proaste. Când a venit vara, cuplurile din SUA au început să anuleze nunţile. Nici măcar vânzările de flori pentru înmormântări nu au fost grozave din cauza restricţiilor impuse adunărilor de persoane. Majoritatea florilor vândute în SUA vin din Columbia şi sectorul se pregătea pentru falimente în masă şi pierderi de locuri de muncă.

În mod, surprinzător situaţia a început să se îmbunătăţească treptat. După o prăbuşire de 25% în luna iunie, când începe sezonul nunţilor, exporturile de flori ale Columbiei şi-au revenit la finele verii, care în mod normal este o perioadă lentă. În consecinţă, pe ansamblul anului 2020, exporturile au scăzut cu doar 4% comparativ cu 2019, în pofida prăbuşirii de la începutul anului.

"În mod normal, vara este un sezon slab, pentru că ţările din emisfera nordică îşi cresc propriile lor flori dar, cu toate acestea, exporturile au continuat foarte bine şi acum există o cerere bună pentru Sfântul Valentin", spune Augusto Solano, preşedintele Asociaţiei cultivatorilor de flori din Columbia.

Florile au reprezentat anul trecut 1,4 miliarde de dolari din exporturile totale în valoare de 31 de miliarde de dolari ale Columbiei, fiind devansate doar de petrol, cărbune, cafea şi aur. Aproximativ 80% din exporturile de flori ale Columbiei merg spre SUA.

Marii producători de flori au trecut mai bine decât firmele mici prin criză. Graţie contractelor de furnizare încheiate cu retaileri precum Walmart Inc., marii producători vând în mod normal mai multe flori decât produc şi acoperă diferenţa cu achiziţii de la micii cultivatori. În timpul crizei de anul trecut, marii producători au continuat să îşi vândă propriile lor flori dar au încetat să mai comande flori de la micii producători precum Carmen Bravo. Compania sa, Belen de los Tejares, a suferit anul trecut o scădere a vânzărilor de 40%.

"Între 20 martie şi 20 aprilie am fost nevoiţi să aruncăm aproximativ 220.000 de flori. Ziua Mamei este în a doua duminică din luna mai şi în mod normal florile sunt livrate cu trei-patru săptămâni în avans, aşa că noi eram în perioada de vârf a producţiei şi nu exista o piaţă pe care să vindem", spune Carmen Bravo.

Din fericire, anul trecut Sfântul Valentin a avut loc înainte de carantină iar exporturile de flori din luna februarie a anului trecut au fost cele mai mari din istorie pentru acea lună. Carmen Bravo spune că banii pe care i-a făcut în luna februarie i-au permis să supravieţuiască crizei.

"Sfântul Valentin este crucial pentru a avea un an bun. Am început anul acesta cu vânzări bune", a declarat Carmen Bravo.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img