News Flash:

Cum prevenim spasmele musculare

29 Iunie 2017
884 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.8747 RON (+0.0001)
USD: 4.1588 RON (+0.0063)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Un spasm muscular poate aparea oricand, cauzand durere brusca si intensa in diferite regiuni ale corpului. Din fericire, exista mai multe modalitati prin care le poti preveni, astfel incat sa te asiguri ca nu apar in cele mai inoportune momente. De exemplu, in timpul antrenamentelor.

Spasmele musculare sunt contractii involuntare ale unuia sau mai multi muschi. Cu alte cuvinte, in timpului unui spasm muscular la nivelul piciorului, gatului, spatelui, muschii se contracta chiar si aflati in repaus. Perioada contractiei poate varia ca durata, din cauza ca muschii nu se pot relaxa.

Durerile si spasmele musculare sunt mai frecvente la nivelul picioarelor si spatelui, insa ele pot aparea absolut oriunde. Una dintre cele mai comune forme ale spasmului muscular este carcelul, o durere brusca si acuta care apare mai ales la muschii gambelor. Poate aparea inclusiv in timpul somnului, cand te ridici din pat dimineata, imediat dupa antrenamente sau in timpul lor.

Cu cat inaintezi in varsta, cu atat spasmele musculare sunt mai frecvente. Acest lucru se datoreaza pierderilor de masa musculare, un fenomen care are loc de la an la an pe masura ce imbatranim. Astfel, presiunea pusa asupra muschilor ramasi, astfel incat sa poata sustine greutatea corpului, devine din ce in ce mai mare.

In categoria oamenilor cu o predispozitie crescuta la spasme musculare se incadreaza:
- persoanele cu regim alimentar inadecvat;
- persoanele care au probleme cu circulatia sanguina;
- atletii;
- femeile insarcinate sau care sufera de sindrom premenstrual;

In mod normal, muschii sunt controlati prin intermediul unor semnale transmise prin nervi.

Exista numeroase motive pentru care aceste semnale pot sa nu functioneze optim si sa apara crampele sau spasmele musculare:
- alimentatia ta contine cantitati prea mari de sodiu si nu suficienti electroliti cheie, precum magneziul sau potasiul;
- circulatia sanguina nu functioneaza optim;
- dezhidratarea, inclusiv cea care apare in timpul antrenamentelor pe temperaturi mari;
- antrenamentele intense, care pun presiune prea mare asupra muschilor picioarelor, in special asupra gambelor;
- lipsa incalzirii inainte de antrenament sau a stretching dupa finalizarea antrenamentului;

In majoritatea cazurilor, spasmele musculare nu ridica probleme serioase si vor disparea o data ce le identifici cauza.

Cum sa previi spasmele musculare
O carenta de potasiu sau magneziu poate avea o contributie majora in aparitia spasmelor musculare. Daca te antrenezi din greu, fara sa acorzi atentia alimentatiei pre si post antrenament, ai putea avea un deficit de nutrienti care au un rol important in contractia normala a muschilor.

Un nivel scazut de potasiu este unul dintre cele mai comune cauze ale aparitiei spasmelor musculare, inclusiv carcelul, alaturi de tensiune arteriala mare si nivel scazut de energie.

Pe langa dezechilibrul electrolitic, unele cercetari sugereaza ca o insuficienta de vitamina B poate creste predispozitia pentru crampe musculare, mai ales la nivelul picioarelor.

Un stil de viata activ este principala modalitate de a preveni spasmele musculare, deoarece mai mult masa musculara inseamna, automat, mai putine inflamatii in corp. De asemenea, atunci cand muschii sunt lucrati regulat, tind sa aiba mai multa flexibilitate. Iarasi un factor care ajuta la prevenirea spasmelor musculare.

Cu toate acestea, nu trebuie scapate de sub vedere incalzirea si racirea, inainte, respectiv dupa antrenament. Astfel, impiedici extenuarea muschilor, accidentarile si spasmele musculare.

Dezhidratarea poate cauza spasme si crampe musculare. Asadar, asigura-te ca bei suficienta apa in functie de necesitatile organismului. Acest lucru este cu atat mai important atunci cand te antrenezi.

De asemenea, o postura gresita in timpul mersului sau efectuarii exercitiilor creste riscul durerilor musculare de spate, picioare sau gat.

In ceea ce priveste calmarea spasmelor sau durerilor musculare, o sursa de caldura aplicata pe muschii durerosi poate fi eficienta. Acelasi efect il poate avea si gheata.

sursa:draxe.com

spasm muscular
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2820 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012040 (s)