vineri, 26 aprilie, 2024

Cum să recunoști deteriorarea lanțului de distribuție?

Distribuie:

Publicat:

Lanțul este doar o soluție aparent permanentă, având în vedere timpul de conducere al mașinii. Defecțiunile trebuie luate în considerare, deși mulți producători de mașini nici măcar nu indică intervale de înlocuire a lanțului. Deci, cum să diagnostichezi un angrenaj de distribuție uzat și să eviți deteriorarea motorului?

Aceste lanturi de distribuție sunt considerate a fi foarte durabile deoarece, spre deosebire de curele, sunt fabricate din oțel. Cu toate acestea, după cum arată practica, persistența poate fi diferită. Acest lucru se datorează efortului mare al motoarelor moderne prin combinarea reducerii dimensiunilor, adică a deplasării reduse, cu un turbocompresor. Prin urmare, unitatea de antrenare se distinge printr-un cuplu semnificativ, care se traduce prin forțe mari care acționează asupra sincronizării.

Se poate presupune astfel că durabilitatea ridicată a transmisiei cu lanț va fi limitată la asocierea cu unități neepuizate, aspirate natural. În astfel de construcții, sincronizarea ar trebui să reziste la un kilometraj de 300-350 de mii km. În cazul mașinilor supraalimentate, durabilitatea maximă a lanțurilor este de obicei mai scurtă, iar primele semne de uzură pot apărea după 150.000 de kilometri parcurși . Cel mai uimitor lucru despre durata de funcționare și de viață a lanțurilor este că producătorii de mașini indică rareori intervale de înlocuire de acest tip, așa cum se întâmplă în cazul unor curele. Prin urmare, se poate presupune că lanțul nu necesită întreținere și service.

Semne de uzură ale lanțului de distribuție

Lanțul, dacă este adus la marginea uzurii, este întins, moment în care este însoțit de simptome destul de caracteristice care facilitează diagnosticul. Acesta este cu siguranță un avantaj al acestui tip de design în comparație cu curelele de distribuție, care se pot rupe complet asimptomatic. În cele mai multe cazuri, un lanț rupt va arăta semne de sine, cum ar fi:

●      Zgomote deranjante, asemănătoare cu sunetul frecării metalului de metal, zgârieturi sau zgomote puternice care provin de sub capacul de sincronizare.

●      Zgomotul descris mai sus poate fi însoțit de funcționarea neuniformă a motorului, întrucât un lanț întins cauzează adesea o schimbare a sincronizării supapelor.

●      Întinderea lanțului este adesea cauza aprinderii ledului de verificare a motorului de pe tabloul de bord.

Simptomele de mai sus nu trebuie subestimate, deoarece, ca urmare a unei defecțiuni de sincronizare, pistoanele se ciocnesc de supape, ceea ce imobilizează motorul. Costul restabilirii acestuia la starea de funcționare completă va depăși cu siguranță costul înlocuirii angrenajului de sincronizare.

Ce merită înlocuit în timpul serviciului de sincronizare?

Atunci când decizi asupra unui serviciu de sincronizare, nu te poți limita la înlocuirea lanțului în sine, deși în practică este sursa cea mai comună a sunetelor neplăcute și duce la o coliziune a pistoanelor cu supape. Cu toate acestea, trebuie amintit că lanțul nu se uzează din cauza deteriorării materialelor, ci din cauza tensiunii greșite. Astfel, merită înlocuit:

●      elementul de transmisie, adică lanțul;

●      rolele și glisierele cu lanț, care se uzează mai intens;

●      tensorul;

●      angrenajele (dacă există) și șuruburile de montare;

●      pompa de apă, dacă este condusă de angrenajul de sincronizare.

 

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img