News Flash:

Cum sa dormi bine si sa-ti recapeti pofta de viata: 5 idei simple care iti alunga insomnia si iti cresc tonusul

8 Ianuarie 2019
635 Vizualizari | 0 Comentarii
s604x0 Somn

Pe lista obiceiurilor tale sanatoase, somnul trebuie sa fie la fel de important ca alimentatia echilibrata sau ca activitatea fizica regulata. Ritmul tot mai alert de peste zi si orele putine alocate somnului  iti pot da viata peste cap. Daca simti ca noptile albe devin tot mai frecvente, incearca solutii care iti stau mereu la indemana.

1. Renunta la pijamale Cunosti foarte bine senzatia incomoda pe care ti-o provoaca pijamalele sifonate, dupa o noapte cu somn agitat. Daca inca esti in cautarea unora mai comode, ai putea renunta la idee… de tot. Un studiu publicat de Oxford Academic a scos la iveala faptul ca, daca dormi imbracata cat mai lejer, ai un somn mai profund. Lipsa hainelor permite corpului sa-si regleze mai eficient temperatura, prin relaxarea indusa asupra creierului. In plus, daca iti vei convinge si partenerul sa renunte la pijamale, veti avea parte de un beneficiu suplimentar. Relatia voastra va deveni mai intima si mai dezinhibata pe termen lung.

2. Pregateste-ti o bautura calda Cu un efect calmant si relaxant, musetelul te poate ajuta in problemele cauzate de insomnie. Bogat in apigenina, un antioxidant care contribuie la reducerea starilor de anxietate, aceasta planta induce un somn odihnitor. Ceaiul de musetel are multe alte beneficii, iar sfaturile bunicii sunt confirmate de medici. 

Pentru a te bucura de toate proprietatile acestei plante, pregateste-ti o cana de 200 ml cu apa fierbinte. Infuzeaza putin ceai de musetel timp de cinci-sase minute, savureaza cu rabdare bautura si lasa-te rapita de somn. Laptele cald este si el un ajutor de nadejde pentru insomniaci, mai ales daca adaugi o lingurita de miere.

3. Asterne-ti asa cum vrei sa dormi Daca vrei sa ai un somn de calitate, cu siguranta iti doresti sa atingi idealul celor opt ore dormite in fiecare noapte. Patul este locul in care ne petrecem o mare parte din timp si trebuie sa ofere confortul adecvat. Fara un asternut comod, somnul te va cuprinde greu si se va intrerupe de fiecare data cand vei fi nevoita sa-ti schimbi pozitia corpului. Foloseste asternuturi din materiale de buna calitate si potrivite cu anotimpul in care te afli. In timpul verii, cand caldura contribuie si ea la disconfort, inveleste-te cu o pilota usoara, cu umplutura din fibre. In sezonul rece, cel mai bine te vei simti sub o plapuma grea si pufoasa, umpluta cu puf de gasca.

4. Fa ordine in dormitor Daca ti-ai transformat dormitorul intr-un spatiu de depozitare, fara sa-ti dai seama, ar fi cazul sa il reamenajezi. Scapa de cutiile inestetice asezate pe dulap si vei avea un dormitor cu un aspect aerisit. Gaseste locul potrivit si pentru obiectele lasate din comoditate pe piesele de mobilier, de pe o zi pe alta. O camera decorata minimalist iti va inspira liniste si armonie. Pe cat de ordonat iti vei pastra dormitorul, pe atat de usor vei putea sa te relaxezi inainte de culcare.

5. Sursele de lumina In societatea moderna, apusul soarelui nu mai este sinonim cu finalul unei zile. Daca mai ai pe lista si un eveniment de seara, urmat o sesiune fulger de cumparaturi, cu siguranta somnul se va face indelung asteptat. Chiar si asa, creierul tau percepe involuntar ritmurile naturale. 

Odata pregatita de culcare, stinge toate luminile din casa. Gestul tau aparent simplu va stimula secretia de melatonina, hormonul care induce senzatia de somn. Pentru un efect si mai puternic, alege niste draperii cat mai groase pentru dormitor. Somnul odihnitor poate fi obtinut mai usor decat ai putea crede. Daca vei pune in aplicare ideile care se potrivesc cel mai bine cu stilul tau de viata, noptile in care obisnuiai sa numeri oite vor deveni o amintire. 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1318 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023379 (s)