joi, 25 aprilie, 2024

DNA blocheaza un proiect URIAS! Despre ce este vorba

Distribuie:

Publicat:

Un proiect de amploare pare ca a intrat intr-un blocaj de proportii. Statul trebuie sa plateasca 7,5 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor  de pe traseul metroului de Otopeni. Paradoxal, terenurile apartin tot statului, prin intermediul Universitatii de Agronomie. Insa si daca banii s-ar plati, terenurile nu vor putea fi expropriate pentru ca se afla de cinci ani sub sechestru DNA, potrivit Economica.net . Cea mai recenta lista cu exproprierile pentru Metroul de Otopeni include sase terenuri ale Baneasa Investments, cu o valoare totala a despagubirilor estimata la circa 7,5 milioane de lei. Principalul actionar al Baneasa Investments, cu o detinere de 49,88%, este insa tot statul, prin intermediul Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara (USAMV) din Bucuresti. Mai mult, potrivit rectorului USAMV, Sorin Mihai Cimpeanu, terenurile au apartinut dintotdeauna universitatii, acestea fiind aduse ca aport in 2001 in parteneriatul Baneasa Investments.
Cinci dintre cele sase proprietati Baneasa Investments incluse in lista de exproprieri se afla insa sub sechestru asigurator.
“Terenurile respective sunt sub sechestru. Asta inseamna ca nu se poate intampla nimic cu ele, nu pot fi vandute, nu pot fi expropriate nici macar de catre Metrorex. Sunt de acord ca aceasta situatie trebuie deblocata, pentru ca nu e normal ca pentru cateva mii de metri patrati sa nu se faca metroul. Sechestrul a fost pus de catre DNA pe 23 august 2012”, a precizat rectorul USAMV. Magistrala 6 realizeaza extinderea retelei actuale de metrou din statia 1 Mai pana la Aeroportul International ‘Henri Coanda‘ Bucuresti, pe o lungime de 14,2 km si un numar de 12 statii. Noul tronson va permite legarea directa intre Gara de Nord si AeroportulOtopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor. Termenul estimat de incepere a lucrarilor este a doua jumatate a anului 2018, iar durata de executie este de 48 de luni. Proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti – Ilfov si are un cost estimat la 1,3 miliarde de euro.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img