News Flash:

După Piața Obor, Protecția Consumatorilor a închis și Halele Centrale Obor din Bucureşti: Este JALE ce au găsit comisarii/ Replica societății

24 Noiembrie 2021
146 Vizualizari | 0 Comentarii
media 163768608028362400

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au dispus, marţi, închiderea Halelor Centrale Obor din Bucureşti pentru nereguli majore, a anunţat, marţi, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

"Pe data de 23.11.2021, echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Bucureşti-Ilfov, coordonate de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, au efectuat ample verificări privind respectarea prevederilor legale din domeniu la Halele Centrale Obor, unul dintre punctele comerciale de referinţă ale Capitalei. Au fost controlaţi 26 operatorii economici cărora le-au fost aplicate 30 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 365.000 lei şi 2 avertismente", se menţionează în comunicatul ANPC.

UPDATE: În replică societatea care administrația piața susține că este vorba de știri false și că piața este deschisă în continuare.

”Piața Obor, administrată de societatea comercială Piața Obor Market & Complex Comercial  S.A.,  este  deschisă  și  își  așteptă  clienții ca în fiecare zi, conform programului  de  funcționare afișat pe site-ul oficial”, se spune în comunicatul remis redacției.

De asemenea, a fost oprită definitiv de la comercializare şi retrasă din circuitul consumului uman o cantitate de circa 11,5 tone de produse alimentare nesigure, în general carne, produse din carne şi produse lactate, şi s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor pentru 25 operatori economici.

Comisarii ANPC au propus închiderea pe o durată de cel mult 6 luni pentru societatea care administrează Halele Centrale Obor.

Deficienţele constate de comisarii ANPC vizează: nerespectarea temperaturii de depozitare şi expunere spre vânzare recomandată de producător; expunerea spre vânzare în afara spaţiilor frigorifice (comercializare la temperatura mediului ambiant) pentru carne, produse din carne şi produse lactate; utilizarea unor vitrine frigorifice igienizate necorespunzător (zone cu rugină, resturi alimentare, acumulări de gheaţă murdară, insule de mucegai etc.); comercializarea unor produse alimentare nesigure şi a unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; existenţa căilor de acces cu gresie spartă, a diferenţei de nivel, a treptelor deteriorate nemarcate, care constituie un pericol pentru cumpărători.

"Cel mai mult m-au impresionat oamenii care veniseră în piaţă la cumpărături şi vedeau, odată cu noi, mizeria pe care o descopeream în galantare. Nu ne venea să credem; nici nouă, nici lor. Vreau să subliniez un lucru foarte important: niciodată nu ne-am dorit închiderea activităţii unui operator economic. Nu acesta este scopul nostru! Dar mesajul este unul foarte scurt: faceţi curăţenie, respectaţi reglementările în vigoare şi, astfel, vă puteţi relua activitatea. Alegerea este doar a operatorilor economici. Curăţenia în spaţiile comerciale, vitrine igienizate şi conforme sau depozitarea corectă a mărfurilor sunt lucruri absolut normale, nu excepţii. Sănătatea oamenilor nu se negociază, iar noi manifestăm toleranţă zero faţă de cei care arată respect zero consumatorilor", a declarat Mihai Culeafă, preşedintele ANPC.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2021 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0995 (s) | 34 queries | Mysql time :0.037076 (s)