joi, 25 aprilie, 2024

Escrocheria marca LIDL:Untul, pizza, salamul si iaurtul marca proprie cu 33%-67% mai scump in Romania decat in Polonia

Distribuie:

Publicat:

Lantul de magazine de tip discount Lidl are la aceleasi produse in Romania si Polonia diferente de pret de pana la 67%, arata datele companiei de cercetare de piata Hipercom Consulting.

 Astfel, Lidl are in Polonia, cea mai dezvoltata economie din regiune, cu un salariu mediu net de circa doua ori mai mare decat cel de 400 de euro din Romania, preturi mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piata locala. La polul opus, in Romania sunt preturi mai mici la hrana uscata pentru pisici, la tarte cu creveti si legume si la rosii uscate in ulei, scrie Ziarul Financiar.
 
Pentru aceasta comparatie Hipercom Consulting a ales aceleasi produse, sub acelasi brand si la acelasi gramaj. Pentru a face comparatia de pret au fost alese produsele promovate in cataloagele Lidl din cele doua tari, unde compania promoveaza saptamanal cateva zeci de articole alimentare si nealimentare. Spre deosebire de ceilalti retaileri care pariza atat pe branduri nationale si internationale, cat si pe marci private, Lidl promoveaza in cataloage in special marci proprii. De altfel, acestea reprezinta circa 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl.

 Retailerii publica anual cateva sute de cataloage, acestea fiind de altfel unele dintre cele mai importante instrumente de promovare, alaturi de site-urile proprii. Aici sunt afisate in special produsele la oferta sau promotie.
 
Cataloagele sunt livrate in cutiile postale ale consumatorilor si sunt oferite gratuit si in magazine. Compania Hipercom Monitoring analizeaza doar preturile din cataloage, nu si de la raft. Pentru a avea aceeasi baza de comparatie, in cazul Lidl au fost alese aceleasi produse promovate in cataloagele companiei din Romania si Polonia de regula  din aceeasi perioada calendaristica. Pentru aceasta analiza au fost comparate doar cataloagele din luna februarie.
 
Datele au relevat faptul ca in Polonia sunt mai ieftine produsele de baza – iaurt, salam sau unt -, in timp ce Romania are preturi mai mici la delicatese.
 
Reprezentantii Lidl Romania nu au raspuns pana la inchiderea editiei pentru a explica de ce exista diferente de pret intre cele doua tari la aceleasi produse in aceeasi perioada. Romania este una dintre cele mai sarace economii din UE, ocupand o pozitie la coada clasamentului alaturi de Bulgaria.

sursa:mediafax.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img