marți, 19 martie, 2024

Faci afaceri? Cele 8 greseli de evitat in vanzari

Distribuie:

Publicat:

Daca faci afaceri si te intrebi de ce nu-ti merg vanzarile, poate ar trebuie sa te uiti putin la activitatea de sales din firma ta. StartupCafe a consultat cateva articole dedicate micilor afaceri, scrise de autori din SUA, care ar putea fi utile si antreprenorilor romani.

Iata o lista de 8 greseli frecvente pe care le fac oamenii de afaceri in firmele lor, in ceea ce priveste partea de vanzari, dupa cum reiese din articolele publicate  Geoffrey James pe Inc.com si de Jeffrey Fotta si Alex Iskold pe Entrepreneur.com:

1. Vedeta echipei de vanzari. O greseala frecventa este sa faci vedeta dintr-un om de vanzari pe seama efortului depus de intreaga echipa de sales, crede James. Multi patroni ii permit unuia dintre oamenii de vanzari sa fie un “star” in timp ce ignora munca grea facuta de ceilalti din echipa. Vedeta ia toate bonusurile si laudele, iar restul echipei este ignorat. O solutie este sa le oferi oportunitati de vanzare in mod egal tuturor membrilor echipei. Pe de alta parte, dezolta potentialul fiecarui angajat, prin training-uri si cursuri de perfectionare.

2. Pastrezi angajatii neperformanti. Cand pastrezi in echipa de vanzari pe cineva care nu vinde, setezi un standard scazut de performanta. Ca sa eviti asta, monitorizeaza angajatii noi si ofera-le training daca au anumite lipsuri. “Daca performanta nu li se imbunatateste, fa-le un bine tuturor si da-le altceva de facut celor fara performanta” – spune Geoffrey James.

3. Promovezi oameni de vanzari in posturi manageriale. Trebuie sa intelegi ca abilitatile de vanzari sunt complet diferite de abilitatile manageriale. Sa promovezi un angajat de la sales in management inseamna sa pierzi un om bun de vanzari si sa te procopsesti cu un manager slab. Ca sa eviti aceasta greseala, e bine sa creezi un traseu de promovare in cariera alternativ pentru oamenii de la vanzari.

4. Scapi de sub control cheltuielile cu marketingul si vanzarile. Castigurile iti pot lua mintile imediat, fara sa iti dai seama cat te costa sa obtii acele incasari. Inceteaza sa mai sustii activitatile care nu-ti cresc vanzarile. Gandeste-te sa recompensezi oamenii pentru profiturile aduse, nu pentru vanzari.

5. Nu ti-ai construit o procedura de vanzari repetabila. Multi patroni angajeaza un om de vanzari talentat si il lasa pe ala sa vanda cum vrea el. E gresit sa te bazezi doar pe talentul innascut al unui angajat din echipa de sales. O solutie este sa creezi o procedura de vanzari care sa descrie diversii pasi pe care ii fac cumparatorii si sa le ofere oamenilor de la vanzari indrumare pentru a-i ajuta pe clienti sa treaca de la un pas la altul pana cand cumpara.

6. Schimbarea frecventa a planului de bonusuri. Daca planul se tot schimba, angajatii nu vor mai sti ce sa vanda. Or sa vanda produse care nu sunt strategice si nu vor reusi sa castige un comision decent. Nu schimba niciodata planul brusc. Daca se schimba prioritatile, adopta o abordare treptata si stabileste impreuna cu echipa de vanzari ce stimulente vor determina comportamentul dorit.

7. Doar social media. O alta greseala este sa te bazezi doar pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau pe alte retele de socializare, ori numai pe email-uri, si sa ignori, astfel, telefoanele. “Realitatea este ca un proces de vanzari trebuie sa implice conversatiile la telefon, chiar daca sunt inconfortabile. Daca te limitezi numai la email-uri si la canalele de social media, nu obtii o comunicare atat de bine tintita precum cea de la telefon”, crede Jeffrey Fotta, colaborator la Entrepreneur.com . E adevarat, insa, ca retelele sociale iti ofera informatii pretioase despre potentialii clienti: varsta, unde lucreaza, unde pleaca in vacante, ce interese au.

8. Ignorarea produsului. O greseala in vanzari este tocmai sa acorzi o mult prea mare importanta vanzarilor in detrimentul produsului si ingineriei. “Pe vremuri, marile firme se bazau numai pe vanzari si pe marketing. In viitor, tot mai multe companii vor creste datorita produselor si ingineriei. Ai nevoie de un produs minunat ca sa castigi piata in ziua de azi” – scrie antreprenorul Alex Iskold, pe Entrepreneur.com .

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img