joi, 25 aprilie, 2024

Industria FMCG a inregistrat o crestere de 6,2% in volum si 10,6% in valoare

Distribuie:

Publicat:

 

În România, industria FMCG a înregistrat o creștere de 6,2% în volum și 10,6% în valoare conform măsurătorilor Nielsen, fiind una din țările cu cea mai solidă creștere din Europa, arată studiul global “Quarter by Numbers”  citat de mediafax.

Mâncarea pentru animale de companie este categoria cu cea mai mare creștere în România în ultimul an, de 18,6%, urmată de produsele lactate (plus 15,3%), carne și produse din carne (14,5%), alimente ambalate (13,7%) băuturi alcoolice (13,1%), alimente congelate (13,1%) și produse pentru îngrijirea locuinței (11%).

Scăderi au fost înregistrate la produsele pentru bebeluși, de 1,2% și la alte produse non-alimentare, de 2%.

2020 a adus scăderi abrupte ale produsului intern brut în marea majoritate a țărilor, cu câteva excepții, precum China, Taiwan, Egipt sau Turcia. Cu toate acestea, doar 19 din cele 65 de țări analizate trimestrial de Nielsen în studiul global “Quarter by Numbers” au înregistrat scăderi în volumul vânzărilor totale de FMCG în ultimele 12 luni, comparativ cu perioada anterioară.

Privită în ansamblu, industria bunurilor de larg consum este însă un motor de creștere economică și de stabilitate, deoarece se adresează nevoilor cotidiene ale oamenilor. Dar și aceste nevoi primare sunt în schimbare: petrecem mai tot timpul acasă pentru a ne feri de virus, ceea ce ne face să cumpărăm mai multe alimente, produse de îngrijirea locuinței și dezinfectanți. Ieșim mai rar, deci consumăm mai puține cosmetice și produse de înfrumusețare, dar ne cumpărăm pentru acasă atât chipsuri și bere cât și vopsea de par. Suntem îngrijorați pentru evoluția veniturilor noastre, dar continuăm să ne pregătim pentru sărbători, și căutăm produse la promoție sau de la magazine mai ieftine, în timp ce comenzile online cu livrare la domiciliu cresc accelerat.

Comportamentul de cumpărare, că și noile tehnologii aferente, se schimbă văzând cu ochii, iar evoluția lor crează noi oportunități pentru afacerile care pot ține pasul cu această nouă complexitate. Companiile locale caută eventuale oportunități în afară granițelor iar multinaționalele vor să identifice zonele cu cel mai mare potențial, dar fiecare are nevoie de informația potrivită pentru cazul sau particular.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img