vineri, 29 martie, 2024

Ipoteze care trebuie sa ne dea de gandit! De ce Romania NU are autostrazi

Distribuie:

Publicat:

De aproape 30 de ani reclamam incompetenta si ticalosia politicienilor romani care, pe langa faptul ca au lasat Romania la mana praduitorilor straini, nu au fost in stare sa construiasca macar 1.000 de km de autostrazi, pentru a ne face viata mai usoara si pentru a stimula transporturile pe teritoriul tarii, facilitand astfel dezvoltarea economiei.

Printre marile nereusite este si cea a macar unor autostrazi peste Carpati care sa uneasca Transilvania cu sudul tarii, dar si cu estul Romaniei. Proiecte au tot aparut dar, ca prin blestem, toate au sfarsit prost. Si, desigur, concluzia romanilor a fost aceea ca hotii si incompetentii care ne conduc nu sunt in stare sa faca mai mult, ca ei nu traiesc decat pentru spaga. Si daca aceste nereusite fac parte, in realitate, dintr-un plan bine tinut in frau de anumite puteri straine?

Se dezvolta doua ipoteze principale care nu ne vor permite sa construim autostrazi peste Carpati, oricat ne-am da cu fundul de pamant. Iar pentru a le intelege trebuie sa plecam de la constientizarea statutului de colonie economica occidentala pe care il are Romania, o tara aservita in mod evident unor interese straine. Asadar, cele doua motive care blocheaza construirea unei autostrazi care sa lege Bucurestiul si sudul tarii de Transilvania sunt urmatoarele: 1) Arcul carpatic este o linie de demarcatie geostrategica intre civilizatia occidentala si cea orientala si asa trebuie sa ramana deocamdata; 2) Transilvania urmeaza sa devina in viitor un principat autonom, mai apropiat de Vest decat de Bucuresti. Si acum sa si dezvoltam:

DEMARCATIA GEOSTRATEGICA. Daca analizam putin perioada comunista, si in special perioada de mari prefaceri din epoca Ceausescu, vom constata un lucru foarte interesant: Regiunea Moldova a beneficiat de mult mai putine investitii in fabrici si uzine decat restul tarii, de unde si conservarea saraciei acestei parti din Romania pana astazi. De ce a dezavantajat Ceausescu Moldova? De teama ca rusii o vor ocupa si ca vor pune mana pe industria strategica a Romaniei. Asadar Moldova a fost sacrificata din ratiuni bine intemeiate – nu a avut nici prea multe fabrici si uzine, nici drumuri bune, ca sa nu le primeasca cadou rusii, in cazul unei posibile ocupatii.

Din nefericire, pentru americani si occidentul european Romania este astazi un fel de provincia Moldova din epoca comunista. Ea nu trebuie sa se dezvolte prea mult, nu trebuie sa aiba o retea de autostrazi bine pusa la punct, nu trebuie sa bata palma cu prim ministrul Japoniei (adica o putere din Orient) pentru a beneficia de investitii majore facute de a treia putere economica a lumii (va amintiti scandalul diplomatic din urma cu putine zile, al carui unic scop a fost descurajarea Japoniei de a face investitii in Romania), etc. Romania trebuie sa deserveasca interesele occidentale si atat, altii fiind cei care stabilesc lucrurile esentiale pentru noi. Asadar, vrei ca om politic important sa initiezi construirea unei autostrazi peste Carpati? Nicio problema, puscaria iti va bate la usa si o sa te linistesti.

In anul 1996, Samuel Phillips Huntington, profesor la Harvard si analist politic, a publicat lucrarea “Ciocnirea civilizatiilor si refacerea ordinii mondiale” in care sustine teza unei noi ordini mondiale, instaurata la sfarsitul Razboiului Rece, o ordine care plaseaza Romania in zona civilizatiei ortodoxe, adica intr-o lume diferita de cea occidentala, catolica si protestanta, dificil de armonizat cu aceasta. De altfel, el nu face decat sa confirme politica de secole a occidentului european in care Carpatii delimitau lumea catolica condusa de Papa de la Roma si orientul ortodox.
Sa nu il uitam nici pe George Friedman, de la Stratfor, care vorbea nu demult despre necesitatea ca Romania si alte tari din estul Europei sa fie transformate in tari tampon menite sa inconjoare Federatia Rusa, pentru a-i bloca expansiunea si a servi astfel interesele americane. A spus-o limpede, cu cinism, iar vocea lui este una dintre cele care da directie jocurilor geostrategice mondiale. Ori o tara tampon NU ARE VOIE sa devina o Elvetie, asa cum Romania ar avea potential sa devina daca ar fi lasata. Prin urmare, interesele geostrategice americane (vezi si mega teapa Bechtel) nu coincid cu nevoia fireasca a unei tari ca Romania de a avea o retea mare de autostrazi.

La toate aceste interese geostrategice se adauga inca unul major: transformarea Transilvaniei in Principat Autonom, un alt plan care trebuie sa descurajeze construirea unei autostrazi peste Carpati. Astfel, in timp de Ungaria se leaga de Transilvania prin autostrazi, Bucurestiul nu o face!!! Sa fie doar lipsa de viziune a politicienilor romani? Nu, este o gandire strategica careia i se subordoneaza si multi penali din politica romaneasca, cu putere de decizie.

Iin momentul in care chiar si romanii din Transilvania vor fi convinsi ca le-ar fi mult mai bine fara MITICII de la Bucuresti, treaba este mai mult de jumatate rezolvata. Iar la acest lucru se munceste din greu: in primul rand se fac investitii straine majore care ridica si mai mult nivelul de trai al celor din interiorul Arcului Carpatic, care oricum este peste cel al moldovenilor, oltenilor sau muntenilor. Simultan, in anumite mijloace importante de presa din Transilvania se marseaza din greu pe stimularea unei revolte impotriva Bucurestiului, care ia banii din Ardealul mai bogat ca sa ii praduie in alte zone si in interes personal. In acelasi timp, in afara tarii, Transilvania este promovata turistic cel mai adesea independent. Ungaria investeste major in Ardeal, cumpara terenuri, sustine cu foarte multi bani populatia de etnie maghiara. Un sistem judecatoresc corupt si tradator „restituie” terenuri, imobile, chiar sate intregi urmasilor unor grofi unguri, fara ca acestia sa aiba drepturi reale asupra lor… Printul Charles al Marii Britanii, care nu are drept de succesiune in Regatul Unit, a devenit un apostol al intereselor Transilvaniei de pe pozitia revendicata de urmas genetic al lui Vlad Tepes, visand probabil la tronul regatului independent al Transilvaniei…

Proiectul este cel al unei Transilvanii independente, expresie a vointei locuitorilor ei, un proces care nu trebuie realizat neaparat prin violenta. Nu uitati ca Europa Occidentala a avut grija sa rupa atat Cehoslovacia, cat si Iugoslavia, ca in 1989 a vrut sa rupa si Romania, dar asta nu le-a iesit. De ce ar vrea sa o faca? Pentru ca toata istoria ne arata ca marile puteri vor sa aiba vasali mici si slabi, nu tari care sa le faca concurenta economica sau militara!

Ori, din perspectiva acestui proiect, nu este de dorit ca restul Romaniei sa se lege prin autostrazi de Transilvania, pentru ca asta ar stimula major circulatia intre provinciile romanesti, ar duce la o dezvoltare economica sporita si la o omogenizare a prosperitatii.

Cu o clasa politica incompetenta, corupta si aservita unor interese straine, nu avem sanse ca in viitorul apropiat sa construim autostrazi peste Carpati. Stapanii coloniei Romania nu sunt de acord cu asta! Punct!

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img