joi, 28 martie, 2024

La mulți ani, copilărie!

Distribuie:

Publicat:

 Miercuri, 31.05.2017 voluntarii S.N.A.C. ai Școlii Gimnaziale ,,Iorgu Radu” și partenerii: Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu” și Școala Gimnazială ,,Manolache Costache Epureanu” au donat copiilor internați în Spitalul ,,Elena Beldiman”- Secția pediatrie I și II jucării, hăinuțe și dulciuri strânse în cadrul campaniei- donație ,,Zâmbete într-o cutie”. Activitatea face parte din cadrul proiectului S.N.A.C. ,,Nouă ne pasă!”, coordobata de Prof. Perju Oana-Gabriela, prof. înv. primar Anea Daniela și prof. Popa Maria-Mihaela și coordonator județean Daniela Laic. Activitatea a avut ca scop sărbătorirea Zilei copilului. Voluntarii au citit povești copiilor internați si 20 mici voluntari, elevi în clasa I, învățător Anea Daniela de la Școala Gimnazială ,,Iorgu Radu” au pictat împreună cu cei mai mici din spital. Voluntarii nu sunt la proma activitate de acest gen: în Săptămâna Mare au organizat un Târg de Paște în care elevii școlii au achiziționat obiecte decorative specifice sarbatorii. Din bănuții strânși, voluntarii au achiziționat dulciuri pentru 44 beneficiari ai Compexului de Servicii Comunitare Nr.2 – Centrul de zi Bârlad din cadrul D.G.A.S.P.C.- Vaslui. Scopul proiectului S.N.A.C. ,,Nouă ne pasă!” este de a forma copiii şi adolescenţii din Şcoala Gimnazială ,,Iorgu Radu” şi din alte instituţii partenere, în spiritul implicării voluntare şi soluţionării unor probleme sociale, culturale şi educaţionale identificate în comunitatea în care trăiesc. Prin proiectul ,,Nouă ne pasă!”, activităţile sunt proiectate şi desfăşurate pe o structură de tip „needs-based approach” (abordare pe nevoile identificate), dar urmăreşte o continuitate eficientă de tip „rights-based approach” (abordare pe drepturi). Abordarea nouă, bazată pe drepturile copiilor, şi în care copiii şi tinerii, cu sprijinul educatorilor joacă rolul principal, pune bazele unor activităţi de continuitate în plan local şi a unor proiecte de lungă durată, care se adresează cauzelor unor probleme sociale sau ale unor riscuri, nu doar simptomelor; îşi propune să crească impactul şi să întărească pe cât posibil comunitatea şi chiar să influenţeze politicile şi practicile sociale în plan local. Noul proiect are la bază experienţa deosebit de preţioasă pe care Şcoala noastră o posedă graţie numeroaselor activităţi de voluntariat desfăşurate în anii anteriori de către profesori şi elevii lor. ​O astfel de abordare schimbă şi echilibrează relaţiile de putere pentru beneficiul copiilor şi drepturilor lor, mai ales pentru copiii aflaţi în situaţii de risc (marginalizare socialã risc de eșec (abandon) şcolar şi/sau familial; risc de instituţionalizare. Considerăm că este un pas considerabil în cunoaşterea eficientă de către copii şi tineri a drepturilor de care beneficiază şi punerea lor în aplicare; vorbim în primul rând de dreptul la informare şi la participare activă în viaţa comunităţii locale. Această abordare care se centrează pregnant pe rolul jucat de copii şi tineri în propria viaţă se înscrie în principiile noii sociologii, copiii şi tinerii deţinând valoare ca şi categorie socială, fiind capabili să emită idei, păreri, strategii construite de ei în propria lor manieră, o dată ce au procesat informaţiile necesare din lumea înconjurătoare. ​Se va urmări sprijinirea participării active a elevilor ca agenţi sociali cu valoare şi importante abilităţi în familie, şcoală, comunitate şi societate. Mulțumim părinților și în special claselor d-nei prof. înv. primar Mărcuță Daniela pentru donațiile făcute în cadrul campaniilor organizate și clasei d-nei prof. înv. primar Anea Daniela, voluntarilor implicați și nu în ultimul rând d-nei doctor Vicol Gabriela de la Spitalul ,,Elena Beldiman”- Secția pediatrie I și II pentru amabiltatea cu care am fost primiți. Datorită voluntarilor implicați în acest proiect am reușit să atingem următoarele obiective: – Responsabilizarea şi implicarea activă a elevilor în identificarea unor nevoi sociale, culturale sau educaţionale din comunitate, în găsirea de modalităţi de intervenţie. – Formarea unor deprinderi şi abilităţi de proiectare a activităţilor de voluntariat. – Dezvoltarea unor competenţe antreprenoriale prin derularea de activităţi aducătoare de venit, prin care se acumulează resursele materiale necesare derulării proiectelor. – Cultivarea spiritului de echipă, a abilităţilor de comunicare interpersonală. – Alcătuirea unui club al voluntarilor care să îşi perpetueze activitatea pe termen lung (chiar şi în calitate de absolvenţi, tinerii vor fi încurajaţi să activeze în cadrul clubului HAPPY CHILDREN ).

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img