joi, 25 aprilie, 2024

Mike Rosenberg (IESE Business School): Misiunea mass-media este din ce in ce mai importanta in prezent

Distribuie:

Publicat:

Misiunea mass-media este din ce în ce mai importantă în prezent, pentru că trebuie să-i ajute pe oameni să înţeleagă schimbările care au loc în lume, a declarat profesorul Mike Rosenberg, de la Şcoala de Afaceri IESE (IESE Business School a Universităţii Navarra, Barcelona), la conferinţa Media of the Future ce se desfăşoară miercuri la Varşovia, informează agenţia de presă poloneză PAP, care a organizat evenimentul, scrie Agerpres.

În opinia lui Konrad Dobrowolski, din cadrul companiei de consultanţă PwC, presa viitorului este presa care va fi personalizată, adaptată destinatarului şi din ce în ce mai competitivă, deoarece accesul la tehnologiile moderne devine din ce în ce mai facil. 

La rândul său, directorul agenţiei de presă a ţării gazdă, Wojciech Surmacz, a remarcat că trăsătura dominantă a mass-media este în prezent viteza, dar a ţinut să sublinieze în acest context că agenţia de presă pe care o conduce nu mai urmăreşte să concureze la acest capitol. Astăzi, cel mai mare atu al nostru este credibilitatea şi acesta este şi cel mai important obiectiv, a spus Surmacz.

Agenda evenimentului din capitala poloneză include prelegeri, paneluri de discuţie şi ateliere de lucru cu profesionişti din domeniul media, tehnologiei şi mediului de afaceri pentru a analiza ultimele tendinţe, inovaţii şi iniţiative de afaceri pe piaţa mass-media. 

Principalele teme de discuţie ale conferinţei sunt perspectivele de dezvoltare ale mass-media locale, impactul noilor tehnologii asupra mass-media, schimbările aduse prin dezvoltarea internetului şi a dispozitivelor mobile, metode de combatere a ştirilor false, dar şi aspectele legislative care afectează drepturile de autor şi drepturile editorilor. 

La panelul dedicat ştirilor false, condus de secretarul general al EANA, Alexandru Giboi, directorul agenţiei ucrainene de presă Ukrinform, Oleksandr Kharchenko, a anunţat că un proiect de lege ce prevede pedepsirea celor care răspândesc ştiri false va fi trimis parlamentului de la Kiev luna aceasta. 

Referindu-se la acest fenomen, Alexandru Giboi a punctat faptul că ştirile false sunt cel mai adesea răspândite pe reţelele de socializare, ceea ce atrage întrebarea dacă aceste canale de comunicare sunt prietenii sau duşmanii noştri. 

Toate agenţiile de ştiri ar trebui să lucreze împreună pentru a combate ştirile false, a declarat şi directoarea agenţiei albaneze de presă ATA, Armela Krasniqi, la panelul la care au mai participat directorii agenţiilor de presă din Polonia, Wojciech Surmacz, România – Claudia Nicolae, şi Germania – Peter Kropsch. 

Conferinţa se adresează managerilor şi redactorilor-şefi din mass-media naţionale şi locale, specialiştilor în marketing, comunicare, profesioniştilor din domeniul noilor tehnologii şi reprezentanţilor instituţiilor publice şi ai universităţilor. Evenimentul este dedicat viitorului pieţei media şi provocărilor cu care se confruntă acest sector în contextul digitalizării globale.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img