miercuri, 27 martie, 2024

Mitul voucherelor de vacanta – Ce spune presedintele CNIPMMR

Distribuie:

Publicat:

Voucherele de vacanţă au însemnat, anul trecut, doar 20% din cifra de afaceri a antreprenorilor din turism şi nu au avut un impact semnificativ asupra preţurilor, astfel că trebuie demontat mitul că aceste tichete au ţinut turismul românesc, a declarat, luni, preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderile Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, cu ocazia lansării "Cartei Albe a turismului din România".

"Trebuie să demontăm un mit că voucherele de vacanţă au ţinut turismul din România. Media ca pondere în cifra de afaceri este nu mai mult de 20% la unităţile turistice din România. A fost un sprijin necesar, dar nu covârşitor", a spus Jianu.

Potrivit acestuia, preţul mediu de cazare a fost anul trecut între 110 şi 200 de lei, neexistând modificări substanţiale faţă de anul anterior.

"Deci, serviciile nu s-au scumpit din cauza voucherelor. Acestea au avut impact de 10-20 de lei, adică nesemnificativ, nu a existat o dublare a preţurilor sau o schimbare dramatică", a arătat Florin Jianu.

CNIPMMR a realizat un profil al antreprenorului român din turism, a adăugat el. Media de vârstă este de 46 de ani, 90% dintre antreprenori au studii superioare şi au 14 ani de experienţă în medie.

"Ei lucrează 54 de ore pe săptămână, ceea ce înseamnă 10-12 ore pe zi, adică un efort semnificativ pentru orice tip de antreprenori", a subliniat şeful CNIPMMR.

Florin Jianu a mai spus că peste jumătate dintre antreprenorii din turism se plâng de concurenţă neloială din partea unităţilor neclasificate. Mai mult, 9 din 10 antreprenori din turism se autofinanţează, adică mai mult decât media generală de 8 din 10 la IMM-uri.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img