News Flash:

Noile legi ale educației și portofoliul educațional: un profil personalizat al fiecărui elev

3 August 2022
277 Vizualizari | 0 Comentarii
media 162879250993378200

Fiecare profesor nou care prelua o clasă, reseta sistemul de predare și pornea cu fiecare elev de la zero, cunoscându-le, în timp, aptitudinile fiecăruia. Un elev care se transferă la o altă unitate de învățământ trece printr-un proces de adaptare, în care își face cunoscute capacitățile în fața noilor săi profesori. Portofoliul educațional prevăzut în noile legi ale educației schimbă complet acest sistem, prin instituirea unui traseu educațional personalizat pe fiecare elev. Acest portofoliu este creat începând cu grupa mijlocie și urmărește evoluția elevului până la absolvirea ultimei forme de învățământ preuniversitar.

Fiecare copil va fi evaluat de mai multe ori în parcursul său educațional, începând de la grădiniță. La încheierea ciclului preșcolar, educatorul va întocmi un raport de evaluare a competențelor cognitive, emoționale și sociale ale copilului. Următorul raport va fi întocmit la finalul clasei pregătitoare, când se vor completa aspecte referitoare la dezvoltarea fizică, socio-emoțională, cognitivă, la limbajul și modul de comunicare al copilului, abilitățile sale în materie de scris, citit și calculat, precum și o evaluare generală a aptitudinilor de învățare. La finalul claselor a doua, a patra și a șasea, elevii vor susține evaluări naționale scrise, ale căror rezultate vor fi utilizate în elaborarea unor planuri personalizate de învățământ. Planurile vor fi comunicate părinților și vor fi trecute, alături de rezultatele evaluării, în portofoliul educațional al elevului.

Acest istoric va însoți elevul în tot parcursul său prin sistemul de învățământ și va conține toate evaluările, diplomele și certificatele obținute, alături de recomandarea educațională pe care elevul o primește la sfârșitul clasei a opta.

Recomandarea este un document esențial pentru o decizie avizată asupra viitorului educațional al elevului. Are un caracter orientativ, nicidecum unul obligatoriu, dar va conține o evaluare specifică, emisă de consilierul școlar și de dirigintele clasei, după consultarea profesorilor de la clasă. Acest document servește părinților și copilului în stabilirea celor mai potrivite opțiuni care se potrivesc profilului elevului. Această recomandare a mai fost prezentă în sistemul de învățământ românesc, până în 1948, servind ca un document esențial, care a stat la baza alegerii inteligente a drumului către o carieră potrivită.

Noua reformă a învățământului întărește rolul consilierului școlar. Acesta va evalua elevii, va face recomandările pentru parcursul educațional ulterior și va fi principalul responsabil care va asuma fiecare evaluare în parte.

Continuarea pe stiriepsurse.ro

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1004 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029034 (s)