vineri, 29 martie, 2024

Numărul de reclamaţii înregistrate de furnizorii de servicii de acces la internet a scăzut în 2021

Distribuie:

Publicat:

Numărul de reclamaţii înregistrate de principalii furnizori de servicii de acces la internet, atât la puncte fixe, cât şi mobile, a scăzut în 2021, această diminuare venind şi în contextul în care s-a redus numărul de incidente de securitate înregistrate anul trecut în sectorul telecom, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit sursei citate, testele valide realizate anul trecut prin intermediul aplicaţiilor Netograf indică faptul că au crescut vitezele medii de download la nivel naţional pentru internet.

Numărul reclamaţiilor înregistrate în anul 2021 la o mie de conexiuni active pentru principalii furnizori de servicii de acces la internet la punct fix a scăzut, încadrându-se între 67 şi 384 de reclamaţii în funcţie de furnizor. De asemenea, şi în cazul serviciilor de acces la internet mobil, numărul reclamaţiilor înregistrate la o mie de conexiuni active este în scădere şi se încadrează în intervalul 2-19 reclamaţii, potrivit Agerpres.ro.

De asemenea, testele efectuate de utilizatori pe platforma Netograf arată că în anul 2021 viteza medie de download la nivel naţional pentru internetul fix a crescut cu aproape 40% faţă de anul 2020, până la 259,8 Mbps, în timp ce viteza medie de upload a înregistrat o creştere aproximativă de 60%, ajungând la 179,1 Mbps.

"Datele înregistrate prin intermediul platformei informatice Netograf referitoare la vitezele de transfer se corelează cu tendinţa generală rezultată din raportările de date statistice ale furnizorilor de comunicaţii electronice, care indică o creştere cu 15% faţă de anul precedent a numărului conexiunilor de foarte mare viteză (cel puţin 100Mbps) la puncte fixe", se menţionează în comunicat.

Continuarea pe stiripesurse.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img