miercuri, 24 aprilie, 2024

O bacterie din lapte si din carnea de vita poate declansa artrita reumatoida

O echipa de cercetatori de la UCF College of Medicine a descoperit o legatura intre artrita reumatoida si subspecia ”paratuberculosis” aMycobacterium avium, cunoscuta sub numele de MAP.

O bacterie din lapte si din carnea de vita poate declansa artrita reumatoida. MAP s-a gasit in jumatate din vacile din Statele Unite si poate fi transmisa la oameni prin consumarea laptelui infectat si a carnii, scrie descopera.ro, care citeaza Science Daily. Studiul celor de la UCF a fost publicat recent in jurnalul de specialitate Frontiers in Cellular and Infection Microbiology.

O bacterie din lapte si din carnea de vita poate declansa artrita reumatoida. Cercetatorii au gasit o legatura intre boala lui Crohn si MAP. Boala Crohn este o boala inflamatorie a sistemului digestiv care imparte aceeasi predispozitie genetica cu artrita reumatoida.

„Aici avem doua boli inflamatorii, una afecteaza intestinul iar a doua articulatiile, iar ambele au acelasi defect genetic si pot fi tratate cu acelasi medicament. Au un factor comun care le declanseaza? Aceasta a fost intrebarea pe care am pus-o”, a precizat Saleh Naser, cercetator in cadrul studiului.

Proiectul a inclus 100 de pacienti ai doctorei Shazia Bég de la UCF. 78% dintre pacientii cu artrita reumatoida aveau o mutatie a genei PTPN2/22, aceeasi mutatie genetica gasita in pacientii cu boala Crohn, iar 40% dintre acestia aveau si bacteria MAP.

„Credem ca indivizii nascuti cu mutatia genetica si care sunt expusi la MAP prin consumul laptelui contaminat sau a carnii de la vitele infectate au un risc mai mare de a dezvolta artrita reumatoida”, a precizat Naser.