vineri, 29 martie, 2024

O nava alimentata cu gaz natural lichefiat a fost ancorata cu succes pentru prima data in portul Klaipėda

Distribuie:

Publicat:

La 8 martie, o navă alimentată cu gaz natural lichefiat (GNL) a fost ancorată cu succes pentru prima dată în portul Klaipėda.

În timpul acestei operațiuni, rezervorul de combustibil al transportatorului de ciment MV Greenland a fost umplut cu gaz la terminalul golfului Malkos, a informat Klaipedos nafta.

În cadrul primei operațiuni de bunkering GNL, au lucrat împreună patru părți diferite – KN (Klaipėdos Nafta, AB), compania norvegiană Cryo Shipping AS, Ignitis UAB și Baltkonta UAB, contribuind astfel la o mai mică poluare a transporturilor și la evoluții pozitive din ce în ce mai vizibile în sector.

Cryo Shipping a adus la Klaipeda cel mai curat container ISO intermodal umplut cu combustibil fosil, care poate fi montat atât pe platforma trenului, cât și în camion.

De data aceasta, containerul ISO plin de GNL a fost ridicat pe un camion Baltkonta și transportat la terminalul golfului Malkos.

Prima operație de bunkering de la containerul ISO până la transportatorul de ciment din portul Klaipėda a fost realizată de Cryo Shipping AS, un furnizor de buncăre de GNL cu aplicații din transportul de marfă, oferind soluții de bunkering GNL sigure, orientate către client și adaptate clientului pentru industria de transport maritim.

Patruzeci și cinci de metri cubi de GNL au fost încărcați din containerul ISO montat pe camion la rezervorul de combustibil al cisternei de ciment MV Greenland.

Operațiunea de bunkering a fost realizată în conformitate cu toate cerințele și recomandările de bune practici ale Agenției Europene pentru Siguranța Maritimă.

În urma exploatării navei, containerul ISO de GNL, achiziționat de Cryo Shipping de la UAB Ignitis, a fost completat la stația de reîncărcare a GNL din teren, operate de KN.

Cisterna de ciment MV Groenlanda va fi supravegheată la Klaipeda în luna martie.

Nicholai H. Olsen, directorul Cryo Shipping AS, spune că Klaipeda a fost ales pentru buncărurile cisternelor de ciment din cauza infrastructurii stației de reîncărcare a GNL KN din acest port.

Potrivit acestuia, descoperirea în domeniul bunkeringului de GNL din portul Klaipeda s-a datorat ralierii și cooperării tuturor partenerilor.

„Suntem foarte recunoscători pentru tot sprijinul primit de la toate părțile implicate în această operațiune. Pe viitor, credem că Klaipeda va fi un port important de bunker LNG, iar Cryo Shipping va sprijini și promova Klaipeda pentru a deveni un port cheie de bunker LNG în Marea Baltică ”, a spus el.

În plus, Nicholai explică faptul că Cryo Shipping va naviga o navă cu buncăre GNL pentru operațiunile lor de introducere a bunurilor GNL Ship-To-Ship pentru clienții lor, iar CRYO Shipping ar fi foarte bucuros să opereze și nava de buncăre GNL în Portul Klaipeda.

Darius Šilenskis, CEO al KN, spune că procesul a fost complicat de lipsa legislației actuale cu privire la reglementarea bunkeringului de GNL în Lituania.

„Documentul inițial care reglementează bunkeringul GNL în port va fi Regulamentul privind transportul portuar, care este revizuit de întreaga comunitate interesată de bunkeringul GNL”, spune Šilenskis.

„Până când acestea nu vor fi în funcțiune, Cryo Shipping AS a trebuit să parcurgă un drum lung pentru a obține permisiunea pentru prima operațiune de bunkering LNG din portul Klaipėda și pentru a negocia o serie de documente, definind o operațiune sigură și asigurând permisiunea Harbor Master's Oficiu în acest caz particular la Klaipda Port ”.

Kęstutis Kairys, șeful Baltkonta UAB, observă că prima operațiune de bunkering de la Klaipeda este o veste foarte bună pentru participanții pe piață și un pas important înainte în domeniul GNL.

„Îmi amintesc că în urmă cu doi ani ne gândeam doar la scoaterea unei nave dintr-un camion cisternă. Astăzi, această oportunitate a devenit o realitate și nu am nicio îndoială că acest mesaj va ajunge la mulți armatori care vor descoperi Klaipeda ca port de bunkering LNG ”, spune K. Kairys.

Mai multe nave cu GNL au vizitat Klaip Klada State Seaport în 2019. Acestea includ navele pe bază de GNL ale următoarelor companii: Unifeeder (Wes Amelie), Containerships (Nord, Aurora, Polar), Furetank (Fure Ven, Fure West, Ramanda), Norlines (Kvitbjorn).

Se observă, de asemenea, vizite individuale în portul Klaipda a navelor pe bază de GNL de la alte companii.

Trebuie menționat că până în prezent, navele pe bază de GNL au ajuns doar în portul Klaipda pentru transbordare, mai degrabă decât bunkering GNL, adică nu în scopul de a umple rezervoarele de combustibil ale navei cu GNL ca combustibil.

Operațiunea de bunkering LNG din acest weekend în Portul Klaipda este prima până acum.

Cu toate acestea, Šilenskis spune că, pe baza numărului de nave cu motor pe GNL și a numărului tot mai mare de comenzi din Marea Baltică și Nordul Mării, numărul operațiunilor de bunkering LNG va crește.

Conform companiei de consultanță și clasificare DNV GL, există 177 de nave cu motor GNL în întreaga lume și până în 2027 vor fi construite alte 208 de vehicule marine care utilizează acest tip de combustibil.

Cea mai mare concentrare a acestor nave se înregistrează în prezent în Marea Nordică și în Marea Baltică.

„Apariția de noi nave de transport de GNL crește competitivitatea și disponibilitatea pieței de GNL din regiune, precum și oportunitatea să utilizeze mai eficient infrastructura de GNL creată la Klaipeda”, spune Šilenskis.

Navele pe bază de GNL care vin în portul Klaipėda pot fi supuse în trei moduri diferite: la diferite terminale de încărcare a porturilor de la vehiculul cu tanc LNG la navă, de la terminal la navă într-o stație de reîncărcare a GNL personalizată KN și de la navă la navă.

Deși Klaip Klada nu are în prezent o reședință permanentă a navei de bunkering LNG, transportul și serviciile de bunkering sunt furnizate în regiunea Mării Baltice și a Mării Nordului de către o serie de nave disponibile.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img