joi, 28 martie, 2024

Oamenii au reusit sa proiecteze un organism al carui cod genetic este in intregime sintetic

O echipa de cercetatori a reusit sa rescrie codul genetic al unui organism de la zero. Primele organisme create prin aceasta metoda sunt cateva bacterii de E. coli.

O echipa de la Universitatea Cambridge a reusit in premiera sa creeze o bacterie vie, capabila sa se reproduca, de E. coli prin scrierea unui cod genetic de la zero, potrivit descopera.ro, care citeaza Futurism. Aceasta reusita poate deschide noi posibilitati in genetica si studiul vietii, oferind perspectiva crearii unor noi forme de viata sau intelegerea modului in care a aparut ADN-ul.

Pana la aceasta reusita recordul pentru cea mai lunga secventa de ADN sintetic a avut un milion de segmente in componenta, insa, in cazul acestor bacterii E. coli sintetice, cercetatorii au scris un cod genetic de patru ori mai mare.

Echipa condusa de catre biologul molecular Jason Chin a schimbat codul genetic natural al bacteriei bucata cu bucata pana au reusit sa il inlocuiasca in intregime cu ADN sintetic. Dupa finalizarea acestui proces si odata ce noul cod genetic a fost finalizat, bacteria a capatat o forma bizara si a inceput un ciclu reproductiv incetinit, dar pe care oamenii de stiinta il plaseaza in limitele normale. Dr. Jason Chin spera ca pe viitor va putea simplifica procesul, reusind astfel sa fie folosit si pe alte specii. „In teorie, ai putea recodifica genetic orice organism”, a declarat acesta. G.H.