vineri, 29 martie, 2024

Povestea fabuloasa a lui “BUSU DE LA METEO”. Cum a ajuns actorul Florin Busuioc sa prezinte rubrica meteo la ProTV si cum i-a schimbat viata aceasta intamplare

Distribuie:

Publicat:

Florin Busuioc (55 de ani) povesteste cum a devenit cel mai cunoscut si apreciat prezentator de meteo din Romania, desi a primit aceasta rubrica pentru ca nu mai exista niciun alt proiect TV pentru el. „Busu de la Meteo“ isi aminteste de vremurile copilariei din satul Soimaresti (judetul Neamt) si din Hunedoara, de bocancii furati in armata si de munca fizica din Combinatul Siderurgic.

Florin Busuioc este cunoscut mai mult ca om de televiziune decat ca actor. Cu toate acestea, visul de a deveni actor este cel care l-a adus in Capitala. A dat de cinci ori admiterea pana a intrat, insa apoi a urmat cea mai frumoasa perioada din viata sa. La ProTV a ajuns inainte de lansarea postului, unde a inceput sa dubleze desene animate. Vocea inconfundabila este cea care i-a asigurat si alte proiecte. La Meteo a ajuns dupa ce o perioada a stat in concediu fara plata si a primit provocarea cu recunostinta si responsabilitate. Nu conteaza ce ti se da pe mana, conteaza sa fii cel mai bun in ceea ce faci, e de parere Busu. Asa a facut din „Cenusareasa programelor“ o rubrica extrem de apreciata si urmarita de telespectatori. Ajutat de carisma, talent actoricesc, intuitie si simt al umorului dezvoltat, dar si de o echipa care i-a permis „sa se joace“, Busu a devenit un brand sub sigla televiziunii.  Spune despre el ca are energie sa faca mult mai multe lucruri, dar este lenes, iar asta e cel mai mare defect. Totusi, a gasit motivatia de a realiza o noua emisiune prin care ne indeamna sa gasim motive pentru a spune „Romania, Jos palaria!“. El reuseste in fiecare zi.

„Weekend Adevarul“: Vi se intampla sa va sune prietenii care nu au rabdare sau timp sa se uite la TV 
pentru a va intreba „Cum e vremea?“?

Florin Busuioc: Sigur ca da. Sunt de multe ori intrebat daca sa-si repare acoperisul, daca sa-si scoata sfecla, daca sa faca nunta fetei in august, in nu stiu ce localitate, tot felul de intrebari de genul acesta. De exemplu, mi se intampla sa plece cineva cu avionul si, pentru ca n-a apucat sa vada programul de stiri sau chiar daca se intampla sa se uite pe net sau pe site-uri de specialitate care ar putea sa-i dea o informatie, ma intreaba: „Tu crezi ca ar fi bine sa plec?“. Vreau sa va spun ca am intors oameni din drum care voiau sa plece in diverse locuri din Europa si le spuneam: „Ma, mai bine nu pleca azi, uite, e vant foarte puternic la Londra sau mai stiu eu ce alte conditii nefavorabile, s-ar putea sa nu poti ateriza, asa ca mai bine amana cu o zi sau doua daca poti“. Si ma asculta.

Se intampla sa aveti dreptate mereu?

De cateva ori am avut dreptate. Sigur ca le-am spus tuturor si repet de fiecare data cand am ocazia: o prognoza pe mai mult de patru zile nu se poate face, degeaba ne chinuim noi sa facem pe „mafaldele“. Pe mai mult de patru zile, deja devine incert totul pentru ca s-a schimbat foarte tare clima planetei.

Ati devenit aproape un brand sub sigla Pro TV.

Nu e vorba despre mine in mod special. E vorba de o echipa care a lucrat la asta. Producatorii mei de la Meteo sunt foarte buni, iar pe langa asta, am venit si eu cu ceva, cu meseria mea de actor, care mi-a permis o oarecare usurinta in abordarea acestui program, si chiar cu felul meu de a fi. Eu sunt genul ala care nu prea se lasa daca nu intelege ce are de facut sau despre ce vorbeste. Astfel, pariul pe care l-am facut eu cu mine a fost sa inteleg tot ce se intampla fenomenologic. Asa a fost mult mai simplu sa ajung catre oameni, caci eu nu sunt un om sofisticat. Eu sunt un om simplu. Si atunci lucrurile pe care le-am inteles am reusit sa le explic simplu oamenilor si asta a dus la o relatie buna cu telespectatorii.

Probleme de logica sau diverse ghicitori.

Da. Asta a fost la un moment dat o joaca pe care am facut-o cu Mihai Dedu, chiar la inceputuri. Provocarea mi s-a parut atat de draguta, incat am zis sa pastram povestea asta. Si am pastrat-o. Se pare ca a prins foarte bine, mai cu seama ca ea ne-a ajutat foarte tare pe noi sa ne trezim la ora aia a diminetii. Ne-am gandit ca si pentru telespectatori ar avea acelasi efect. Si uite ca asa este.

Cititi continuarea interviului pe Adevarul.ro.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img