vineri, 29 martie, 2024

Probleme mari pentru Telekom Romania: a inregistrat o scadere de 9% a veniturilor, de pana la 242 milioane de euro

Distribuie:

Publicat:

Telekom România a anunţat, joi, că a înregistrat o scădere de 9% a veniturilor în ultimul trimestru din 2018, până la 242,2 milioane euro, în contextul scăderii veniturilor din servicii fixe, informează News.ro.

Veniturile din servicii fixe din segmentul retail au scăzut cu 15,7%, potrivit companiei. „Această scădere a fost determinată în mare parte de veniturile din voce fixă, în cazul cărora numărul mai mic de clienţi pentru serviciile de telefonie fixă, combinat cu deteriorarea ARPU pentru serviciile de voce, a condus la o performanţă negativă pe acest segment”, se arată în comunicat.

Veniturile totale din serviciile integrate fix-mobil au crescut cu 9,1%, pe fondul creşterii numărului de clienţi din acest segment cu 44% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 726.000 de clienţi pentru serviciile convergente.

„Segmentul de Internet TV (IPTV) a continuat tendinţa ascendentă, cu o creştere de 13% a numărului de clienţi comparativ cu anul trecut. În acelaşi timp, numărul clienţilor pentru pachetele premium de conţinut TV şi sport a crescut cu 28% de la un an la altul, ceea ce reflectă un răspuns pozitiv din partea clienţilor pentru opţiunile îmbunătăţite din oferta Telekom TV”, se arată în comunicat.

În ultimele trei luni din 2018, grupul Telekom Romania a raportat 1,14 milioane de clienţi broadband (incluzând serviciile integrate fix-mobil), în scădere cu 3,1% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Utilizatorii de voce (incluzând serviciile integrate fix-mobil) au ajuns la 2,14 milioane la finalul anului 2018, în creştere cu 2,1% faţă de T4 2017.

”La 31 decembrie 2018 baza totală de clienţi ai Telekom Romania Mobile era de 4,6 milioane, în scădere cu 2,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Segmentul postpaid reprezenta 34% din baza totală de clienţi. În segmentul postpaid, numărul total al clienţilor business a crescut cu 9% în T4 2018 faţă de perioada similară a anului trecut”, se arată în comunicat.

EBITDA ajustată consolidată a scăzut cu 39,5% în ultimele trei luni din 2018, faţă de perioada similară a anului trecut, până la 24,7 milioane de euro, din cauza ajustării provizioanelor pentru clienţi.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img