joi, 18 aprilie, 2024

Reducerea birocrației din România merge anevoios: comitetul pentru e-guvernare a mai bifat o ședință de lucru

Distribuie:

Publicat:

Cea de-a doua reuniune a Comitetului pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei a avut loc, joi la Palatul Victoria, iar şedinţa a fost prezidată de secretarul general adjunct al Guvernului Mircea Abrudean. Discuţiile au vizat măsurile propuse prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru optimizarea procesului de debirocratizare a administraţiei publice centrale, informează NEWS.RO.

Şedinţa s-a axat pe stabilirea modului de lucru privind implementarea proiectelor aferente planului de măsuri din cadrul politicii publice în domeniul e-guvernării, pentru perioada 2021-2030, adoptată de Guvern la începutul acestei luni, arată un comunicat de presă al Guvernului.

De asemenea, au fost prezentate de către Secretariatul General al Guvernului măsurile propuse prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru optimizarea procesului de debirocratizare a administraţiei publice centrale.

„Vrem să înregistrăm paşi concreţi în direcţia implementării proiectelor de simplificare a interacţiunii cetăţenilor şi companiilor cu instituţiile. Ne propunem, în acest sens, ca la fiecare dintre reuniunile viitoare ale acestui Comitet să avem cel puţin câte o iniţiativă de simplificare din partea instituţiilor şi autorităţilor reprezentate în cadrul comitetului. Trebuie să asigurăm o sincronizare a măsurilor pe care le vom lua în baza ţintelor pe care ni le-am propus în cadrul acestei politici publice cu cele 8 proiecte-pilot incluse în PNRR pe componenta de debirocratizare”, a declarat Mircea Abrudean, conform sursei citate.

Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României Octavian Oprea a prezentat iniţiativa de realizare a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice, măsură cuprinsă şi în planul de măsuri al politicii publice în domeniul e-guvernarii, care îşi propune inventarierea tuturor serviciilor publice furnizate de instituţiile şi autorităţile publice centrale în scopul creării unui instrument pentru monitorizarea progresului transformării digitale a administraţiei publice şi pentru fundamentarea deciziilor strategice ale Guvernului României în acest domeniu.

„Având în vedere complexitatea acestui proiect, preşedintele ADR a reiterat importanţa implicării tuturor instituţiilor în acest demers, atât în ceea ce priveşte celeritatea completării informaţiilor solicitate în chestionarul ADR, cât şi coordonarea instituţională (inclusiv la nivelul entităţilor subordonate/aflate în coordonare)”, mai arată sursa menţionată.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img