News Flash:

Scapa de stres! Cum sa fii mai organizat si mai putin stresat

29 Mai 2017
1237 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.8741 RON (+0.0010)
USD: 4.1264 RON (+0.0040)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Stiai ca un morman de haine nespalate dintr-un colt al casei sau teancul de facturi neplatite de pe biroul tau sau chiar cateva reviste aruncate in dezordine pe masuta de cafea pot cauza anxietate si stres, chiar si daca ti se pare ca mizeria nu te afecteaza? Lipsa de organizare este ca si cum ai cara o maimuta in spate care iti aminteste ca ai o problema nerezolvata de fiecare data cand intri in casa. Vestea buna este ca este usor sa te organizezi si, mai presus decat orice, este o modalitate simpla de reducere a stresului si de imbunatatire a vietii.

Dezorganizarea genereaza stres

Stii cat de rau te simti cand esti pe cale sa intarzii la o intalnire importanta sau cand trebuie sa mergi iei copiii de la scoala si nu-ti gasesti cheile. Gandeste-te de cate ori n-ai primit notificare ca nu ti-ai platit factura pentru ca sa realizezi ca statea ingropata in hartiile de pe birou si ca pur si simplu ai uitat s-o achiti. Si unde este agenda in care ti-ai trecut zilele de nastere ale prietenilor sau programul pentru sala?

Sa traiesti in dezordine inseamna sa lasi haosul sa te insoteasca, iar acest lucru te impiedica sa te bucuri cu adevarat de viata.

„Dezorganizarea genereaza stres pentru ca reflecta ca exista angajamente in viata ta carora nu le poti face fata”, spune Lorie Marrero, organizator profesional si om de afaceri.

Potrivit lui Morrero, neoranduiala din casa cauzeaza stres pentru ca suprasolicita creierul, creeaza conflicte si te seaca de energie.

Dezordinea cauzeaza suprasolicitatea creierului

Cand ai pe cap o multime de lucruri de care trebuie sa-ti amintesti precum intalniri, unde ti-ai lasat cheile, ce trebuie sa cumperi, termene limite la munca si multe altele, memoria ta pe termen scurt este data peste cap, ceea ce creste stresul si anxietatea.

In acest caz, nu mai ai rezerva mentala pentru a te gandi la lucrurile placute, precum cina romantica pe care voiai s-o pregatesti pentru partenerul/a de viata, nota maxima pe care fiul/fiica ta a obtinut-o sau alte de acest gen care te fac fericit.

Neoranduiala genereaza conflicte

Daca locuiesti singur/a, de fiecare data cand te afli in fata usii, in tine se da o lupta in legatura cu gasirea timpului necesar pentru a face curat.

Daca nu esti singur/a atunci sansele de a izbucni conflicte sunt foarte mari, fie ca este vorba de partenerul de viata sau cu ceilalti membri ai familiei. „Familiile si cuplurile se cearta adesea din cauza neorganizarii. Mai ales cand cineva nu gaseste un anumit lucru unde il lasase mai devreme”, spune Morrero.

Dezorganizarea te seaca de energie

„Dezordinea fura din timp si energie pentru ca reprezinta decizii si actiuni amanate – este o forma vizuala a amanarii”, explica Morrero.

Amanarea iti ia energia pentru ca stii ca ai anumite lucruri de facut, iar timpul in care te gandesti la ele este unul irosit, de vreme ce l-ai fi putut folosi pentru a face lucruri sau activitati mult mai placute.

Iata trei pasi pentru a deveni mai organizat si incepe chiar de acum:

1. Ia decizii rapid

De cate ori nu te-ai trezit ca ai ceva in mana si ti-ai spus: „Il pun deocamdata aici” pentru ca nu stii unde ai vrea sa-l pui?

In loc sa-l pui jos, Morrero recomanda, „Aduna-te si pune-l acolo unde ii este locul”. Daca n-o faci vei adauga inca ceva colectiei de lucruri care contribuie la dezorganizarea din casa.

2. „Inregistreaza-te”

Tine tot timpul cu tine un carnetel sau un reportofon care „iti captureaza” gandurile cand le ai, astfel incat sa stii ce ai de facut fara sa iti suprasoliciti creierul.

„Daca iti place sa scrii, asigura-te ca ai mereu la tine un carnetel pentru asta. Nu trece ce ai de facut pe hartiile pe care le-ai gasit intamplator prin buzunare pentru ca le vei pierde”, te sfatuieste Morrero.

3. Foloseste marcarea

Poate crezi ca o astfel de metoda nu este prea inteligenta insa marcarea unor lucruri este o metoda excelenta de comunicare.

„Le ofera lucrurilor un loc al lor in casa ta. Cand imparti locuinta este important pentru toata lumea sa stie unde este locul anumitor lucruri”, sustine Morrero, In plus, marcarea nu doar ca ii invata pe copii sa-si stranga lucrurile, insa ii poat ajuta si sa-si imbunatateasca abilitatile de citire.

Ca si concluzie, organizarea nu doar ca reduce stresul insa imbunatateste si calitatea locului unde traiesti, a relatiilor si viata ta in general.

2 inregistreaza-te
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2511 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013334 (s)