News Flash:

Seleniul ne poate proteja de cancer, hipertensiune și atac de cord

3 Decembrie 2021
252 Vizualizari | 0 Comentarii
garlic 3419544 640

În viața de fiecare zi, oboseala și stresul sunt factori care afectează starea noastră de sănătate. De aceea, o hrană bogată în seleniu a atras atenția cercetătorilor din diferite țări. Mai mult, studiile efectuate de americani scot în evidență faptul că seleniul revigorează organismul uman și reprezintă un pas uriaș în prevenirea diverselor forme de cancer.

În același timp, acest oligoelement este un factor protector în cazurile de hipertensiune, atac de cord, apoplexie și de nefrită. În același timp, folosirea corectă a seleniului în dietă poate să încetinească procesul de îmbătrânire.

Concentrația seleniului în organism scade odată cu înaintarea în vârstă  

Există numeroase dovezi concludente că seleniul poate să prevină și să ușureze artrita, poate să prevină îmbolnăvirea de cataractă și să crească rezistența organismului în fața bolilor infecțioase. De asemenea, potrivit unui studiu recent, consumul de seleniu trebuie să fie supravegheat de medicul nostru de familie, deoarece concentraţia acestui oligoelement în sânge scade pe măsură ce înaintăm în vârstă – cu 7% după 60 de ani şi cu 24% după 75 de ani.

Un regim alimentar cu seleniu sau sărac în seleniu

Timp de trei luni și jumătate, cercetătorii de la Departamentul American al Agriculturii au supus un grup de bărbaţi tineri unui regim alimentar bogat în seleniu sau unei diete sărace în seleniu. În cazul tinerilor în care alimentaţia lor a fost îmbogățită cu acest mineral, s-a constatat  că buna lor dispoziţie a crecut în mod considerabil. Aceştia au declarat că se simţeau mai „limpezi” la minte, bine dispuşi, încrezători şi energici. De asemenea, cu cât tinerii au avut mai mult seleniu în celulele roşii, cu atât s-au simţit mai bine. În același timp, psihologul-cercetător James G. Penland, care a coordonat studiul, a afirmat că doza de seleniu suplimentar a produs o dispoziţie mai bună tinerilor, deşi aceștia nu prezentau semne de deficit de seleniu. În concluzie, dispoziţia ne poate fi stricată de deficitele subclinice nedetectate.

Să profităm de alimentele bogate în seleniu

Există numeroase alimente bogate în seleniu, cum ar fi: cerealele, usturoiul, carnea, peştele, fructele de mare (în special tonul şi stridiile) sau nucile. În hrana de fiecare zi este bine să includem astfel de alimente care conțin seleniul în stare naturală.

Când un tratament ne ajută să ne simțim mai bine

Continuarea pe clicksanatate.ro

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1311 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030288 (s)