sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Stiai ca locurile de joaca cu bile pentru copii pot contine microbi periculosi?

Locurile de joaca cu bile pentru copii pot contine microbi periculosi, deoarece pot trece saptamani fara a fi curatate, avertizeaza cercetatorii. Noua microbi care pot avea efecte dezastruoase, inclusiv septicemie, meningita si pneumonie, au fost identificati intr-un studiu realizat in mai multe centre de recuperare medicala pentru copii din SUA.

Nu exista reglementari cu privire la cat de des ar trebui curatate locurile de joaca, au confirmat cercetatorii, acest lucru ducand la o colonie in crestere a bacteriilor. Locurile de joaca cu bile sunt adesea contaminate cu murdarie vizibila, varsaturi, fecale sau urina, creand astfel o baza pentru contaminarea microbiana, conform rezultatelor studiului realizat de University of North Georgia, SUA.

Pot trece zile sau chiar saptamani pana cand locurile de joaca sunt curatate, ceea ce poate face ca microorganismele sa se acumuleze si sa creasca la un nivel capabil de transmitere si infectie.

Cercetatorii au vizitat sase locuri de joaca cu bile din cadrul unor clinici de terapie fizica pentru copii din statul american Georgia (deci nici macar nu au mers in mall-uri supraaglomerate, ci in niste centre de recuperare medicala).

Au fost analizate de la 9 pana la 15 bile de la adancimi diferite. Pe suprafetele din plastic au fost identificate 31 de specii bacteriene, printre care 8 bacterii patogene si 1 drojdie patogena. Desi exista microbi in toate mediile, aceste bacterii pot provoca infectii, care pot fi fatale. A fost facuta o estimare bruta a prevalentei bacteriilor, iar in unele cazuri cifrele au fost enorme.

Autorii studiului au ajuns la concluzia ca aceasta colonizare bacteriana s-a dovedit a fi foarte ridicata, de mii de celule per bila, ceea ce demonstreaza clar un risc crescut de transmitere a acestor organisme la pacienti si posibilitatea de a fi infectate persoanele expuse.

Bacteriile au inclus Enterococcus faecalis, care poate provoca endocardita, septicemie, infectii ale tractului urinar si meningita. Staphylococcus hominis poate provoca infectii ale sangelui. Acinetobacter lwoffii poate provoca septicemie, pneumonie, meningita, infectii ale pielii si ale tractului urinar.

Riscul de infectare a unui copil cu aceste bacterii creste daca exista taieturi la nivelul pielii, mai ales daca sistemul imunitar este compromis. Autorii au constatat o variatie considerabila a numarului de microorganisme intre diferitele probe luate de pe bile. Acest lucru sugereaza ca locurile de joaca folosesc protocoale diferite pentru curatare si intretinere, fiind probabil nevoie de o clarificare si de o stabilire a unor standarde care sa reduca riscul de transmitere.