joi, 28 martie, 2024

Structura anului scolar 2018-2019. Scoala incepe mult mai devreme in aceasta toamna! Adio, vacanta prelungita!

Distribuie:

Publicat:

Structura anului scolar 2018-2019 este in curs de definitivare.

Eugen Ilea, vicepresedinte Federatia Nationala a Asociatiilor Parintilor, a anuntat ca, miercuri, in Comisia de Dialog Social, s-au facut urmatoarele modificari:

"Anul scolar 2018/2019 va avea 34 de saptamani, 167 de zile, cu incepere din 10 septembrie si finalizarea anului scolar in 14 iunie 2019.

Se vor mentine cele trei saptamani de vacanta de iarna. 10 septembrie, incepere, pana pe 21 decembrie cursuri, vacanta de iarna 22 decembrie – 3 saptamani, pana in 14 ianuarie (ramane neschimbat), cursuri pana in 1 februarie. Din 2 februarie incepe vacanta intersemetriala pana in 10 februarie, din 11 februarie pana in 19 aprilie cursuri, vacanta de primavara 20 aprilie – 5 mai, 7 mai – 14 iunie urmatoarea sesiune, urmand vacanta de vara pana in 14 septembrie 2019.

Avand in vedere ca toti partenerii sociali, atat sindicatele, elevii, confederatiile patronale, alaturi de noi, am cazut de acord ca aceasta este o structura a anului scolar benefica pentru elevi nu cred ca vor fi obiectii".

Cum va arata, conform acestei propuneri, structura anului scolar 2018-2019?

09 Sept – 15 Iunie – Anul scolar 2018 – 2019

10 Sept – 01 Feb – Semestrul I

22 Dec – 13 Ian – Vacanta de iarna

02 Feb – 10 Feb – Vacanta intersemestriala

11 Feb – 14 Iunie – Semestrul al II-lea

20 Apr – 5 Mai – Vacanta de primavara

Vezi si: Calificativele acordate la scoala primara ar putea fi inlocuite cu sistemul „step by step”

“Foarte bine”, “bine”, sau “suficient” dispar din caietele scolarilor.

Evaluarea prin calificative la clasele 1-4 ar putea fi scoasa din invatamantul romanesc, conform unei propuneri a fostului ministru al Educatiei, actual presedinte al Comisiei de Invatamant din Senat, Liviu Pop. Schimbarea poate veni, odata cu noua lege a educatiei, promisa de PSD. Exemplul va fi luat sistemul: “step by step”, existent deja in Romania, in care nu exista nici note si nici calificative.

Conform fostului ministru al Educatiei, Liviu Pop, calificativele in invatamantul primar ar urma sa fie inlocuite de evaluarea practicata in sistemul educational step by step, care descurajeaza concurenta intre copii si se concentreaza pe dezvoltarea calitatilor fiecarui elev in parte. Acest tip de educatie este deja implementat in Romania, inclusiv in scoli de stat. 

In sistemul step by step, elevul aduna intr-o mapa lucrarile sale, datate si comentate, astfel incat mapa devine pe parcursul anului scolar propria sa oglinda. Evaluarea este realizata de catre el insusi, dar este ajutat de educatoare sau de colegi sa-si descopere slabiciunile ori calitatile.

De asemenea, este incurajat lucrul in echipa, astfel incat dispare concurenta individuala, iar colegii devin prieteni.

In scoala traditionala, realitatea este ca multi copii sufera din cauza concurentei insuflate atat de parinti, cat si de unii invatatori. Si psihologii sustin ca in invatamantul primar, starea de competitivitate permanenta poate dauna copiilor.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img