joi, 28 martie, 2024

Studiu: ‘Tinerii se asteapta sa fie promovati intr-un an si planuiesc sa stea maxim 5 ani intr-o companie’

Distribuie:

Publicat:

 

Tinerii se așteaptă să fie promovați într-un an și plănuiesc să stea maxim 5 ani într-o companie. Mai mult, tinerii vor un job flexibil care să le permită să lucreze atât de acasă cât și de la birou, potrivit Mediafax.

Pentru tinerii din Generația Z (între 16-24 de ani) dezvoltarea personală și profesională la locul de muncă se numără printre cei mai importanți factori motivatori. Aceștia se așteaptă să primească oportunități personalizate de învățare. Ca rezultat, timpul de așteptare pentru a fi promovați este de 1 an, comparativ cu 4 ani cât este pentru managerii unei companii multinaționale. Ritmul rapid de evoluție determină și o tranziție mai rapidă a tinerilor de la o companie la alta, aceștia afirmând că plănuiesc să stea maxim 5 ani într-o companie, comparativ cu 10 ani – care a fost răspunsul predominant al managerilor din companii multinaționale.

În alegerea unui job, atât pentru manageri cât și pentru tineri, cele mai importante lucruri sunt: să facă ceea ce le place (pe locul 1), mediul de lucru și echipa (locul 2), conform unui studiu Insights PulseZ.

La întrebarea „Cât timp ar trebui să ocupi o anumită poziție într-o companie înainte de a fi promovat” tinerii au răspuns un an, comparativ cu managerii, care au răspuns 4 ani. De asemenea, tinerii se văd lucrând pentru o companie aproximativ 5 ani, în timp ce 10 ani a fost răspunsul predominant al managerilor.

Din studiu a reieșit și faptul că tinerii vor un job flexibil care să le permită să lucreze atât de acasă cât și de la birou. 53% dintre tineri vor un sistem mixt de locații pentru job, 17% își doresc să lucreze doar de la birou iar numai 5% dintre tineri vor să lucreze doar de acasă.

85% dintre tineri au afirmat că preferă mai degrabă să vină la birou, în timp ce doar 60% dintre manageri au ales această variantă. Legat de cum văd tinerii lucrul de la birou, aceștia își doresc ca biroul să fie deschis 24/24 și să meargă atunci când se simt productivi. De asemenea, programul nu ar trebui să se măsoare în ore pe zi ci ore pe săptămână pentru a oferi flexibilitate în decizia cu privire la cât aleg să stea la birou.

Ca stil de comunicare, atât managerii cât și tinerii preferă comunicarea față în față. Pe locul 2 și 3 în opțiunile lor, pentru ambele categorii, sunt telefonul și apoi emailul.

Tinerii din România nu duc lipsă de modele. Dintr-o listă de 16 nevoi, accesul la modele s-a aflat pe locul 15 cu 27% din tineri care au afirmat că duc lipsă de modele.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img