sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Supermarketurile transformate in “tapi ispasitori”

Distribuie:

Publicat:

Asociatia Marilor Retele Comerciale sustine ca acuzatiile de crestere artificiala a preturilor inainte de reducerea TVA fac parte dintr-un “plan al grupurilor de interese” deranjate de lupta cu evaziunea fiscala, acesta urmarind demonizarea supermarketurilor si transformarea lor in “tapi ispasitori”.

 “In aceasta strategie distructiva nimic nu a fost uitat: s-au folosit termeni precum «sabotaj» sau «tun» sau expresii precum «profiturile se ascund in buzunarele comerciantilor» pentru a ilustra situatii de modificari ale preturilor la diverse produse, fara a se fi mentionat daca aceste produse erau sau nu in promotie in perioadele monitorizate, daca diferitele comparatii se refereau la aceeasi marca de produs, acelasi producator, acelasi comerciant sau aceeasi unitate de masura. Retailerii au fost acuzati de practici incorecte in relatiile cu furnizorii precum si de transfer al profitului in afara tarii, folosindu-se, bineinteles, intreg arsenalul nationalist-populist de rigoare”, arata asociatia, intr-un comunicat.

 Retailerii afirma, de asemenea, ca unii “investitori” vor sa transfere catre supermarketuri pierderile suferite ca urmare a precaritatii propriului management.

“Insa fara indoiala cea mai mare surpriza sau, mai bine zis, stupefactie ne-a fost provocata de usurinta cu care, sub pretextul sprijinului acordat producatorilor locali, s-au promovat concepte si initiative care nu numai ca nu au nimic de-a face cu existenta unei piete libere si concurentiale, dar in subsidiar urmaresc sa deturneze o parte a consumului catre proprietarii pietelor, unde cvasi-totalitatea operatiunilor comerciale este nefiscalizata”, sustine asociatia.scrie mediafax.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img