vineri, 29 martie, 2024

Volvo se „chinezareste”

Distribuie:

Publicat:

Volvo se transforma rapid intr-o marca chinezeasca. Intrat sub tutela Geely, producatorul suedez prezinta doua masini de lux tintite direct catre chinezul cu bani, cu ignorarea consumatorului occidental.

Productia se muta si ea treptat in China, dar se ridica intrebarea daca nu cumva sa fii Made in China da rau pentru o marca suedeza cu o istorie de aproape 90 de ani. Pana acum pariul a fost castigator, dar pe viitor marea provocare pentru Volvo e sa nu isi dilueze propriul brand.

Cumparat de Geely in urma cu sase ani, Volvo incepe sa imprumute masiv din ADN-ul parintilor adoptivi. De la modelele scoase si pana la investitiile planuite, tot ce fac suedezii se invarte in jurul Chinei. Volvo a prezentat acolo doua versiuni alungite ale sedanurilor S90 menite sa-si faca loc cu coatele in piata premium a Chinei.

Masinile de lux vin cu frigider si pahare de cristal, iar modelul Excellence nu mai are scaunul de pasageri din dreapta fata fiind gandit pentru cei care au soferi. Noile Volvo-uri vor fi cele mai sofisticate masini facute vreodata in China. Doar ca folosesc tehnologia dezvoltata de suedezi care acum este transferata.

Productia lui S90 se va muta din Europa in Asia, la fel si viitoarele modele din seriile 40 si 60.

Volvo lucreaza deja la a treia fabrica in China, in vreme ce in Europa are doar doua. La cea mai recenta uzina, Volvo si compania mama Geely vor produce impreuna, iar suedezii recunosc ca integrarea celor doua companii trebuie sa se faca fara ca niciuna sa nu-si piarda identitatea.

„Sunt in balanta sinergiile si economiile de scara versus diluarea marcilor. Daca inclini intr-o directie, ambii vor produce aceeasi masina. In cealalta directie, nu mai au nimic in comun si rezulta doua masini diferite. Cred ca trebuie sa aterizam undeva la mijloc”, spune Hakan Samuelsson, director general la Volvo.

Chiar daca experimentul chinezesc al Volvo e o premiera, suedezii totusi calca partial pe urmele grupului Volkswagen. Viziunea Geely insa e diferita de a nemtilor – la inceputurile companiei, fondatorul ii explica presei ca masina e doar o canapea pe patru roti, idee de care Volvo s-ar putea lovi des mai ales ca industria auto devine foarte sofisticata tehnologic.

Pentru moment insa, Volvo se simte bine sub aripa chinezilor, iar echipa pe care o fac pare sa functioneze.

Volvo a avut anul trecut vanzari in crestere, iar Geely si-a crescut livrarile cu 22%.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img